Vastuvõtu administraator
Vastuvõtu administraator töötab majutust ja sellega kaasnevaid teenuseid pakkuvas ettevõttes. Ta võtab vastu, teavitab ja abistab kliente. Ta broneerib külastajatele tube ja majutusettevõttes pakutavaid teenuseid (toitlustus, ruumide rent, spaakülastus jne), registreerib nad sisse ja peab klientide üle arvestust. Ta vastutab selle eest, et ööbimise ja teenuste kasutamise eest saaksid külaliste arved makstud. Vastuvõtu administraator jagab teavet majutusettevõttes pakutavate teenuste kohta. Samuti tuleb tal olla kursis kohalike huviväärsuste ning turistidele suunatud teenustega. Tema ülesanne on ka telefoni teel esitatud küsimustele vastata ja broneeringud teha. Seejuures tuleb olla viisakas ja abivalmis. Väiksemas majutusettevõttes võib administraatori töökohustuste hulka kuuluda ka tubade ja üldruumide koristamine, toateenindamine ning külastajatele toidu (eelkõige hommikusöögi) valmistamine ja serveerimine. Administraatoritel on vaja end pidevalt täiendada – turismivaldkonna areng toob kaasa muutusi teeninduskultuuris, tehnilises töökorralduses ja valdkonna õigusaktides.
Hariduslik ettevalmistus
Erialane kutse- või rakenduskõrgharidus
Hea teada
- Mitmekülgsed tööülesanded ja head karjäärivõimalused
- Võimalus kujundada Eesti kui sihtkoha kuvandit
- Vajalik on hea suhtlemisoskus
- Töös on vaja probleemide lahendamise oskust
- Oluline on võõrkeelte oskus
- Vahetustega töö
- Töötingimused. Vastuvõtu administraatorid töötavad enamasti vahetustega ning graafiku järgi ka õhtuti, öösiti, nädalavahetustel ja riigipühadel. Sageli on võimalik töötada osalise koormusega ja paindliku graafikuga, mis võimaldab tööd teha ka näiteks õpingute kõrvalt. Administraator töötab valdavalt seistes ja seetõttu võib jalgadele langeda suur koormus. Töökeskkond on puhas, hästi valgustatud ja soe.
- Karjäärivalikud: peaadministraator, vahetuse vanem, vastuvõtujuht