Ametid

Tehnilise toe spetsialist

Amet pakub huvi

Tehnilise toe spetsialist aitab lahendada infosüsteemide probleeme ja ettetulevaid tõrkeid, nõustades ning vajaduse korral ka hooldades ja parandades seadmete riist‑ ja tarkvara vastavalt kliendi tellimusele ja soovidele. Enamasti nõustab tehnilise toe spetsialist kliente telefoni või e‑kirja teel, mis tähendab, et lisaks IT‑alastele teadmistele peab ta olema hea suhtleja ning taluma hästi pinget. Tehnilise toe spetsialisti asi on küsida õigeid küsimusi, et välja selgitada probleemi algpõhjus. Väga oluline on oskus vaadata infotehnoloogia vahendeid tavalise arvutikasutaja silmadega ning selgitada keerulisi süsteeme kasutajale lihtsal moel. Pea kõikides ettevõtetes on kasutusel tehnoloogiaid, mille kasutamisel tuleb aeg‑ajalt ette probleeme ning mis vajavad regulaarset hooldust. Seepärast on tehnilise toe spetsialisti tööpõld lai, pakkudes samas ka palju arenemisvõimalusi. Valdkond on kiiresti arenev, mistõttu on oluline pidev enesetäiendamine. Tehnilise toe spetsialisti kutse kirjeldamise aluseks on Euroopa IKT‑kompetentside raamistik (e‑CF)

Töötajate arvu muutus

Väike kasv

Töötajate arv

200

Brutopalk

1850 €

Hariduslik ettevalmistus

Kutse- või rakenduskõrgharidus

Hea teada

  • Võimalik end kiiresti täiendada ja oskusi pidevalt juurde õppida
  • Head töövõimalused
  • Töö eeldab kiiret reageerimisvõimet ja probleemide lahendamist
  • Ette võib tulla pingelisi olukordi
  • Töö võib sobida ka puudega inimesele
  • Töötingimused. Tehnilise toe spetsialist töötab kontoris arvuti taga, aga vahel tuleb külastada kliendi ettevõtet, et seadistada arvutiparke, lahendada tark‑ ja riistvaralisi tõrkeid, hooldada seadmeid jms. Töö nõuab ringi liikumist, kuid võib sellegipoolest sobida ka liikumispuudega inimesele.
  • Töövahendid: arvutid, nutitelefonid jm mobiilseadmed, võrguseadmed (modemid, ruuterid jm), tarkvaraprogrammid (nt kaugtöö, viirustõrje, võrgu jälgimise jms tarkvara), tarkvaradiagnostika tööriistad süsteemivigade tuvastamiseks ja tarkvaraprobleemide lahendamiseks, riistvara diagnostika tööriistad (multimeetrid ja testimisvarustus)
Rohkem lisainfot

Põhioskused

Digitaalne kirjaoskusEdasijõudnud kasutaja
Keeleoskuseesti keel, üks võõrkeel B1
44Enesejuhtimisoskused
  • 44Enesejuhtimisoskused
    Väärtustest lähtumine
    Moraalinormide järgimine
    Teistega arvestamine
    Näita veel (41)
    30Tehnilised oskused
  • 30Tehnilised oskused
    Tarkvara kasutamine
    Mobiilirakenduste kasutamine
    Kontoritarkvara kasutamine
    Näita veel (27)
    21Lävimisoskused
  • 21Lävimisoskused
    Suhete loomine ja hoidmine
    Sobiva õhkkonna loomine
    Suhtlemisoskus
    Näita veel (18)
    21Haldamisoskused
  • 21Haldamisoskused
    Dokumenteerimine
    Andmete dokumenteerimine
    Hooldustööde dokumenteerimine
    Näita veel (18)
    11Õpetamis- ja juhendamisoskused
  • 11Õpetamis- ja juhendamisoskused
    Abivajaja toetamine
    Juhendamine
    Kliendi juhendamine
    Näita veel (8)
    8Mõtlemisoskused
  • 8Mõtlemisoskused
    Analüütiline mõtlemine
    Loogiline mõtlemine
    Kriitiline mõtlemine
    Näita veel (5)
    6Juhtimisoskused
  • 6Juhtimisoskused
    Protsesside juhtimine
    Tegevuste koordineerimine
    Ühilduvuse tagamine
    Näita veel (3)
    2Hindamis- ja uurimisoskused
  • 2Hindamis- ja uurimisoskused
    Teenuse hindamine
    Mõju hindamine

    Töövaldkonnad

    Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia
  • Uuendatud: 1.10.2024

    Küpsised

    Lehekülg kasutab küpsiseid.