Ametid

Teenusedisainer

Amet pakub huvi

Teenusedisainer kavandab ja arendab teenuseid kasutajakeskselt, et need oleksid lihtsasti kasutatavad, kasulikud ja tõhusad. Ta analüüsib teenuse kasutajate vajadusi, kaardistab klienditeekonda ja tuvastab valukohad, et kujundada toimivad lahendused. Teenusedisainer töötab tihedas koostöös organisatsiooni eri osapooltega, koordineerides protsesse, tehnoloogiaid ja suhtlust kogu teenuse elutsükli jooksul. Tema töö aitab parandada nii kasutajakogemust kui ka organisatsiooni sisemist toimimist ja ärilist tulemuslikkust. Teenusedisaineri ülesanne on mõtestamine – osapoolte ärakuulamine, info analüüs, olulise ebaolulisest väljasõelumine, sarnaste mustrite märkamine.

Hariduslik ettevalmistus

Erialane kõrgharidus

Hea teada

  • Töö nõuab palju suhtlemist ja empaatiat
  • Interdistsiplinaarne valdkond, mis ühendab teadmised juhtimisest, turundusest, uurimistööst ja disainist
  • Töö on vaheldusrikas ja viib kokku paljude eluvaldkondade esindajatega
  • Töötingimused. Teenusedisain on rakendatav mitmesugustes sektorites, aidates saavutada strateegilisi ja taktikalisi eesmärke nii erasektoris kui ka avalikus sektoris. Teenusedisainereid on viimastel aastatel palju värvatud telekommunikatsiooni, finantsteenuste ja IT‑ettevõtetesse. Samuti on teenusedisainerid järjest rohkem tööl startup‑ettevõtetes. Võimalik on luua oma ettevõte. Tööaeg võib olla paindlik või fikseeritud. Töö nõuab tõhusat enese‑ ja ajajuhtimisoskust ja sisaldab nii loomingulisi kui ka rutiinseid ülesandeid. Töötamine võib kohati toimuda sundasendis (nt arvutiga) ning vajab ergonoomilist töökeskkonda.
  • Karjäärivalikud: disainijuht
Rohkem lisainfot

Vajalikud oskused

Digitaalne kirjaoskusEdasijõudnud kasutaja
Keeleoskuseesti keel B2, inglise keel B2
23Loovoskused
  • 23Loovoskused
    Disainimine
    Visualiseerimine
    Inspiratsioonikaardi loomine
    Näita veel (20)
    20Haldamisoskused
  • 20Haldamisoskused
    Tehnilise dokumentatsiooni lugemine
    Turutrendide jälgimine
    Kvaliteedi jälgimine
    Näita veel (17)
    20Hindamis- ja uurimisoskused
  • 20Hindamis- ja uurimisoskused
    Uuringu eesmärgi sõnastamine
    Intervjueerimine
    Fookusgrupi intervjueerimine
    Näita veel (17)
    16Mõtlemisoskused
  • 16Mõtlemisoskused
    Analüütiline mõtlemine
    Loogiline mõtlemine
    Strateegiline mõtlemine
    Näita veel (13)
    16Enesejuhtimisoskused
  • 16Enesejuhtimisoskused
    Kutse-eetika järgimine
    Intellektuaalomandi õiguse järgmine
    Autoriõiguse järgimine
    Näita veel (13)
    14Lävimisoskused
  • 14Lävimisoskused
    Kirjalik eneseväljendusoskus
    Suuline eneseväljendusoskus
    Argumenteerimine
    Näita veel (11)
    12Juhtimisoskused
  • 12Juhtimisoskused
    Meeskonna juhtimine
    Meeskonna komplekteerimine
    Ressursside kaardistamine
    Näita veel (9)
    12Tehnilised oskused
  • 12Tehnilised oskused
    Digilahenduste kasutamine
    Ühistööplatvormide kasutamine
    Joonistustarkvara kasutamine
    Näita veel (9)

    Töövaldkonnad

    Avalik haldus
    Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia
    Kaitse ja turvalisus
    Kaubandus
    Logistika ja transport
    Näita veel (1)
  • Uuendatud: 19.9.2025

    Küpsised

    Lehekülg kasutab küpsiseid.