Tarkvaratestija
Amet pakub huvi
Tarkvaratestija planeerib, kirjeldab ja teeb käsitsi või automaatseid teste, et kontrollida rakenduse funktsionaalsust, jõudlust, kasutatavust ja turvalisust. Ta analüüsib arendus‑ ja kasutajanõudeid, avastab ja dokumenteerib defekte ning koostab aruanded paranduste kohta. Ta töötab tihedas koostöös arendus‑, toote‑ ja kasutajatoe meeskondadega, et tagada tarkvara vastavus kliendi‑ või ärinõuetele ning kasutuskeskkonnale. Ta teeb regressiooni‑ ja täiendusteste, et kõrvaldada uute versioonidega seotud riskid. Ta osaleb testistrateegia või testprojekti ettevalmistamisel ja testimise protsesside parendamises.
Hariduslik ettevalmistus
Erialane kutseharidus, täiendusõpe
Hea teada
- Kasuks tuleb arusaam kliendi majandussektori tegevusprotsessidest.
- Eesmärk on ühendada tehniline täpsus ja kasutajakeskne arusaam, et tagada tarkvara töökindlus ja vastavus ärinõuetele.
- Töö nõuab palju suhtlemist, vajaduse korral ka koolitamist.
- Enamasti on tegemist istuva tööga.
- Töötingimused. Tarkvaratestija töötab IT‑ettevõttes kontoris või hübriidkeskkonnas, võimalik on osaline kaugtöö. Sageli võib töös olla mitu projekti korraga. Töö võib olla pingeline, eriti tarkvara väljalaskmise eel. Töö kulgeb samades etappides ja põhimõtete jätgi nagu tarkvaraarenduses, st testimine toimub paralleelselt analüüsi, arenduse, juurutuse ja hooldusega. Ta suhtleb IKT‑arendajate, ‑süsteemi administraatorite ja ‑arhitektidega, et mõista rakenduse tehnilist loogikat ja vigade põhjuseid, samuti mittetehniliste osapooltega, näiteks projektijuhtide, tooteomanike, kliendiesindajate või kasutajatega, et selgitada ootusi, nõudeid ja kasutajakogemust.
- Karjäärivalikud: tarkvaraanalüütik, tarkvaraarhitekt, kvaliteedipartner, tarkvaraarenduse juht
Rohkem lisainfot
Vajalikud oskused
Digitaalne kirjaoskusEdasijõudnud kasutaja
Keeleoskuseesti keel B2, inglise keel B1
49Tehnilised oskused
49Tehnilised oskused
Digitaalne kirjaoskus
Päringukeelte kasutamine
Programmeerimine
Näita veel (46)
31Enesejuhtimisoskused
31Enesejuhtimisoskused
Organisatsiooni väärtustega arvestamine
Kutse-eetika järgimine
Juhistest ja nõuetest lähtumine
Näita veel (28)
15Lävimisoskused
15Lävimisoskused
Kollegiaalsete suhete arendamine
Kirjalik eneseväljendusoskus
Suuline eneseväljendusoskus
Näita veel (12)
13Haldamisoskused
13Haldamisoskused
Monitoorimine
Riskide monitoorimine
Taustainfo kogumine
Näita veel (10)
10Mõtlemisoskused
10Mõtlemisoskused
Loogiline mõtlemine
Olulise eristamine
Tõenduspõhisele teabele tuginemine
Näita veel (7)
9Hindamis- ja uurimisoskused
9Hindamis- ja uurimisoskused
Tõrketeate lugemine
Protsessi analüüsimine
Kasutusandmete analüüsimine
Näita veel (6)
7Juhtimisoskused
7Juhtimisoskused
Olukorra kaardistamine
Infovarade kaardistamine
Toimimise tagamine
Näita veel (4)
4Õpetamis- ja juhendamisoskused
4Õpetamis- ja juhendamisoskused
Uuendustega kohanemise juhendamine
IKT vahendite kasutamise juhendamine
Konsulteerimine
Näita veel (1)
1Loovoskused
1Loovoskused
Teenuse testimine
Töövaldkonnad
Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia
Uuendatud: 19.12.2025