Ametid

Tarkvaratestija

Amet pakub huvi

Tarkvaratestija planeerib, kirjeldab ja teeb käsitsi või automaatseid teste, et kontrollida rakenduse funktsionaalsust, jõudlust, kasutatavust ja turvalisust. Ta analüüsib arendus‑ ja kasutajanõudeid, avastab ja dokumenteerib defekte ning koostab aruanded paranduste kohta. Ta töötab tihedas koostöös arendus‑, toote‑ ja kasutajatoe meeskondadega, et tagada tarkvara vastavus kliendi‑ või ärinõuetele ning kasutuskeskkonnale. Ta teeb regressiooni‑ ja täiendusteste, et kõrvaldada uute versioonidega seotud riskid. Ta osaleb testistrateegia või testprojekti ettevalmistamisel ja testimise protsesside parendamises.

Hariduslik ettevalmistus

Erialane kutseharidus, täiendusõpe

Hea teada

  • Kasuks tuleb arusaam kliendi majandussektori tegevusprotsessidest.
  • Eesmärk on ühendada tehniline täpsus ja kasutajakeskne arusaam, et tagada tarkvara töökindlus ja vastavus ärinõuetele.
  • Töö nõuab palju suhtlemist, vajaduse korral ka koolitamist.
  • Enamasti on tegemist istuva tööga.
  • Töötingimused. Tarkvaratestija töötab IT‑ettevõttes kontoris või hübriidkeskkonnas, võimalik on osaline kaugtöö. Sageli võib töös olla mitu projekti korraga. Töö võib olla pingeline, eriti tarkvara väljalaskmise eel. Töö kulgeb samades etappides ja põhimõtete jätgi nagu tarkvaraarenduses, st testimine toimub paralleelselt analüüsi, arenduse, juurutuse ja hooldusega. Ta suhtleb IKT‑arendajate, ‑süsteemi administraatorite ja ‑arhitektidega, et mõista rakenduse tehnilist loogikat ja vigade põhjuseid, samuti mittetehniliste osapooltega, näiteks projektijuhtide, tooteomanike, kliendiesindajate või kasutajatega, et selgitada ootusi, nõudeid ja kasutajakogemust.
  • Karjäärivalikud: tarkvaraanalüütik, tarkvaraarhitekt, kvaliteedipartner, tarkvaraarenduse juht
Rohkem lisainfot

Vajalikud oskused

Digitaalne kirjaoskusEdasijõudnud kasutaja
Keeleoskuseesti keel B2, inglise keel B1
49Tehnilised oskused
  • 49Tehnilised oskused
    Digitaalne kirjaoskus
    Päringukeelte kasutamine
    Programmeerimine
    Näita veel (46)
    31Enesejuhtimisoskused
  • 31Enesejuhtimisoskused
    Organisatsiooni väärtustega arvestamine
    Kutse-eetika järgimine
    Juhistest ja nõuetest lähtumine
    Näita veel (28)
    15Lävimisoskused
  • 15Lävimisoskused
    Kollegiaalsete suhete arendamine
    Kirjalik eneseväljendusoskus
    Suuline eneseväljendusoskus
    Näita veel (12)
    13Haldamisoskused
  • 13Haldamisoskused
    Monitoorimine
    Riskide monitoorimine
    Taustainfo kogumine
    Näita veel (10)
    10Mõtlemisoskused
  • 10Mõtlemisoskused
    Loogiline mõtlemine
    Olulise eristamine
    Tõenduspõhisele teabele tuginemine
    Näita veel (7)
    9Hindamis- ja uurimisoskused
  • 9Hindamis- ja uurimisoskused
    Tõrketeate lugemine
    Protsessi analüüsimine
    Kasutusandmete analüüsimine
    Näita veel (6)
    7Juhtimisoskused
  • 7Juhtimisoskused
    Olukorra kaardistamine
    Infovarade kaardistamine
    Toimimise tagamine
    Näita veel (4)
    4Õpetamis- ja juhendamisoskused
  • 4Õpetamis- ja juhendamisoskused
    Uuendustega kohanemise juhendamine
    IKT vahendite kasutamise juhendamine
    Konsulteerimine
    Näita veel (1)
    1Loovoskused
  • 1Loovoskused
    Teenuse testimine

    Töövaldkonnad

    Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia
  • Uuendatud: 19.12.2025

    Küpsised

    Lehekülg kasutab küpsiseid.