Sõidukite pindade hooldaja ja rehvitehnik
Rehvitehnik eemaldab autolt rattad ja paigaldab need tagasi, kasutades tungrauda või posttõstukit ja õhksurvepüstolit. Olenevalt tööandja töökorraldusest võib tööülesannetele lisanduda sõidukite pindade hooldamine jms ning mõnikord on rehvitehnikud ja sõidukite pindade hooldajad samas isikus. Sõidukite pindade hooldaja puhastab ja hooldab mootorsõidukite eri pindu, sealhulgas värvkatet, salongi materjale ja mootoriruumi. Ta hindab määrdumise tüüpe ja ulatust ning kasutab professionaalseid puhastusvahendeid ja seadmeid. Mõlemad spetsialistid järgivad töökorraldust, tehnilisi juhendeid, ohutusnõudeid ja kvaliteedistandardeid, et pakkuda kvaliteetset teenust ja vältida sõiduki kahjustusi. Tehnoloogiate ja materjalide kiire uuendamine nõuab pidevat enesetäiendamist.
Töötajate arvu muutus
Väike langus
Töötajate arv
700
Brutopalk
1050 €
Hariduslik ettevalmistus
Erialane kutseharidus või töökohal omandatud kutseoskused
Hea teada
- Vaja füüsilist vastupidavust
- Palju suhtlemist meeskonnas ja klientidega
- Vaja tehnilist taipu
- Väljaõpe kohapeal.
- Hooajal suur töökoormus
- Töötingimused. Sõidukite pindade hooldaja ja rehvitehniku töö toimub enamasti garaažides või spetsiaalsetes töökodades. Tavaliselt töötatakse päevasel ajal, kuid töögraafik võib nõuda ka nädalavahetuste, riiklike pühade, õhtuste ja öiste vahetuste tegemist. Tööülesanded on vahelduvad ja sõltuvad mõningal määral aastaajast. Töökeskkonnas leidub palju ohutegureid: füüsikalised (nt müra, temperatuur, niiskus, masinate liikuvad osad, raskuste tõstmine), keemilised (kasutatavate kemikaalide omaduste tõttu) ja psühholoogilised (suur töökoormus, aja piiratus, rutiinne töö). Ohutegurite mõju vähendamiseks peab ta kasutama isikukaitsevahendeid.
- Karjäärivalikud: autotehnik, automaaler