Personalijuht
Personalijuht on tippjuhi või suures organisatsioonis allüksuse juhi partner inimeste juhtimist puudutavates küsimustes. Ta omab põhjalikke teadmisi kõigist personalijuhtimise töövaldkondadest ja oskab anda suuniseid nende korraldamiseks. Tema peamisteks tööülesanneteks on töösuhete haldamine, tervisedenduse korraldamine ja tööturvalisuse tagamine, õppimis‑ ja arendustegevuste korraldamine ja planeerimine, personali planeerimine, värbamine, valimine ja tasustamise korraldamine. Personalijuht kujundab personalistrateegia organisatsiooni strateegia osana, integreerib selle elluviimiseks vajalikud vahendid, põhimõtted ja töötajate kaasatuse, loob ja arendab personalijuhtimise süsteeme nii organisatsiooni sees kui ka väljaspool, langetab otsuseid mitmekesise inimkapitali ja kõrge ebamäärasuse tasemega keskkonnas. Personalijuht tegeleb tööprotsesside optimeerimise ja strateegiliste plaanide loomise ning rakendamisega, teeb koostööd ning mõjutab oma otsustega organisatsiooni tervikuna, kliente ja sidusrühmi väljaspool organisatsiooni. Ta omab head arusaama kõikidest personalijuhtimise töövaldkondadest ja nende seostest. Ta võib vastutada organisatsioonis kogu personalitöö eest või on oma töös spetsialiseerunud ja tunneb süvitsi ühte suuremat või mitut personalitöö valdkonda, seda iseseisvalt korraldades. Personalijuhil võib olla alluvaid ning ta võib vastutada personali või oma valdkonna eelarve eest. Ta juhib protsesse ning võib juhtida projekte, samuti juhendada ja koolitada kolleege oma valdkonnas.
Töötajate arvu muutus
Väike kasv
Töötajate arv
1200
Brutopalk
2900 €
Hariduslik ettevalmistus
Kõrgharidus
Hea teada
- Erialase töö leidmine ei pruugi lihtne olla
- Mitmekülgne töö inimestega
- Kasvab arendamise, nõustamise ja planeerimisega seotud tööülesannete osatähtsus
- Töötingimused. Tavaliselt töötab personalijuht tööpäeviti kl 8–17 kontoris.
- Karjäärivalikud: koolitusjuht, värbamisjuht, arendusjuht, tasustamise juht, töösuhete juht