Ametid

Müüja-klienditeenindaja

Amet pakub huvi

Müüja‑klienditeenindaja töö on klientide teenindamine, kaupade müük. Ta võtab kauba vastu ja valmistab selle müügiks ette, korrastab kaubaväljapanekuid ja uuendab neid ning nõustab ja teenindab kliente. Klienditeenindaja pakub klientidele head teeninduskogemust ja aitab leida sobivad lahendused. Väiksemates kauplustes tegeleb müüja ka kauba tellimisega järgmiseks päevaks. Kauba vastuvõtmisel jälgib müüja, et kaubakogused vastaksid saatedokumentidele ja kaup oleks kvaliteetne. Müüja peab tundma müügil olevat kaupa ning oskama klienti nõustada selle otstarbe, koostise, kvaliteedi, kasutamise ja hooldamise küsimustes. Klienditeenindamine on müüja töökohustustest kõige tähtsam, sest kliendi soovide täitmisest oleneb kaupluse läbimüük. Müügil oleva kauba tundmine on müüja esmane kohustus. Müüja peab tundma kaubandusseadusi ning teavitama klienti kauba garantiitingimustest ja pretensioonide esitamise korrast. Kauba eest tasumisel võtab müüja kliendilt vastu sularaha või arveldab pangamaksekaardiga. Müüja töö kvaliteeti näitavad püsiklientuuri kujunemine ja läbimüügi kasv. Müüja‑klienditeenindaja töö on sobilik suhtlemishimulisele inimesele, kes on korrektne, hindab korda ja julgeb töötada suurte rahakogustega. Töö sobib inimesele, kes naudib klientide nõustamist, tööd arvuti ja dokumentidega ning kaupade haldust.

Töötajate arvu muutus

Stabiilne

Töötajate arv

28 500

Brutopalk

1050 €

Hariduslik ettevalmistus

Kesk- või kutseharidus, õpe töökohal ja erialane koolitus

Hea teada

  • Head karjäärivõimalused liikumaks edasi juhtivatele ametikohtadele kaubanduses
  • Head tööväljavaated
  • Võimalus töötada osaajaga
  • Tulevikus on tööülesanded rohkem seotud klientide nõustamisega
  • Vajalik on teenindus- ja koostöövalmidus
  • Rahaga arveldamine eeldab täpsust ja matemaatilist võimekust
  • Töötingimused. Töö eeldab valmisolekut inimeste teenindamiseks, meeldivat ja viisakat käitumist, head suhtlemis‑ ja väljendusoskust, ausust, iseseisvust ja kohusetundlikkust. Töö sujumisele aitab kaasa tolerantsus, kannatlikkus, hea füüsiline ja vaimne vastupidavus, võime paindlikult lülituda ühelt tegevuselt teisele. Kaubanduse klienditeenindaja töö on vaheldusrikas, võib olla periooditi pingeline ja pikaajaliselt istuva, seisva või liikuva iseloomuga. Müüja‑klienditeenindaja töötab graafiku alusel, töö eeldab valmisolekut töötada puhkepäevadel, riiklikel pühadel ja õhtusel ajal, erineva temperatuuriga ruumides ja olmemüra keskkonnas, raskuste tõstmist ja töötamist kuvariga. Töökeskkond peab olema väga puhas, piisava valgustuse, hea ventilatsiooni ja vajaliku temperatuuriga, õhutatud ning mõjuma ka kliendile meeldivalt ja turvaliselt. Olenevalt sellest, millist kaupa müüakse, varieeruvad ka töötingimused. Suurem füüsiline koormus on näiteks ehituskauba müüjatel, kus tuleb kaupa tõsta ja vajaduse korral aidata kliendil see autosse toimetada. Kassapidaja töö toimub istudes, kasutada tuleb küllalt ühetaolisi liigutusi. Kassapidajad peavad kindlasti hoolt kandma oma selja ja õlavöö tervise eest. Müüjal‑konsultandil peavad olema põhjalikumad teadmised kaubagrupist, mida ta müüb, nt elektroonika, ehituskaup, garderoobikaup, parfümeeria ja kosmeetika, tarbekeemia, majatarbed, kantseleikaup, toidukaup, masinad ja seadmed, mööbel, sisustustekstiil jms. Kioski‑ ja välimüük on keerukam selle poolest, et sageli tuleb arvestada muutuvate ilmaoludega ning ohuga külmetuda.
  • Karjäärivalikud: vahetusevanem, administraator, teenindus- ja müügijuht, müüja-konsultant, müügikorraldaja
Rohkem lisainfot

Vajalikud oskused

Digitaalne kirjaoskusAlgtase
Keeleoskuseesti keel B1, võõrkeel A2
18Haldamisoskused
  • 18Haldamisoskused
    Realiseerimisaja jälgimine
    Probleemist teavitamine
    Tutvustamine
    Näita veel (15)
    10Enesejuhtimisoskused
  • 10Enesejuhtimisoskused
    Mitmekesisuse austamine
    Kutse-eetika järgimine
    Juhistest ja nõuetest lähtumine
    Näita veel (7)
    8Lävimisoskused
  • 8Lävimisoskused
    Kontakti loomine
    Suhtlemisoskus
    Suuline eneseväljendusoskus
    Näita veel (5)
    3Hindamis- ja uurimisoskused
  • 3Hindamis- ja uurimisoskused
    Vajaduste hindamine
    Kvaliteedi kontrollimine
    Saatedokumentide kontrollimine
    3Tehnilised oskused
  • 3Tehnilised oskused
    Erialase tarkvara kasutamine
    Kassasüsteemi kasutamine
    Sildistamine
    2Õpetamis- ja juhendamisoskused
  • 2Õpetamis- ja juhendamisoskused
    Praktikandi juhendamine
    Seadme kasutamise juhendamine
    2Käitlemisoskused
  • 2Käitlemisoskused
    Sorteerimine
    Pakendite käitlemine
    1Heaolu tagamise oskused
  • 1Heaolu tagamise oskused
    Tööala korrashoidmine
    7Lisaoskused
  • 7Lisaoskused
    Tööülesannete jagamine
    Igapäevatöö planeerimine
    Monitoorimine
    Näita veel (4)

    Töövaldkonnad

    Kaubandus
  • Uuendatud: 3.12.2024

    Küpsised

    Lehekülg kasutab küpsiseid.