Ametid

Müügiesindaja

Amet pakub huvi

Müügiesindaja esindab tootjaid, teenusepakkujaid, jae‑ ja hulgimüüjaid suhtluses nii äri‑ kui ka eraklientidega. Ta tutvustab tooteid ja teenuseid, organiseerib koostööpartnerite varustamist toodete ja teenustega, loob uusi ja hoiab olemasolevaid kliendisuhteid, koostab müügipakkumisi, jälgib klientide kaubavarusid ja korraldab kaupade väljapanekuid. Müügiesindaja töö eesmärk on tagada esindatava ettevõtte ärieesmärkide täitmine ja lojaalne kliendibaas. Kuigi müügiesindaja põhioskused võib omandada koolis, õpitakse konkreetseid tooteid ja teenuseid põhjalikumalt tundma töökohas või tööandja korraldatud koolitusel. Keerulisi tooteid (nt tehnikat) müüvad ettevõtted võivad peale müügioskuste nõuda müügiesindajalt tehnikaharidust. Ravimifirmade müügiesindajana töötavad sageli arstiks või farmatseudiks õppinud inimesed. Müügiesindaja on oluline infovahendaja klientide ja esindatava ettevõtte vahel. Meeskonnajuhina juhendab kaastöötajaid ja osaliselt vastutab nende väljaõpetamise eest ning osaleb tulemuslikult meeskondade töös.

Töötajate arvu muutus

Väike kasv

Töötajate arv

7900

Brutopalk

2400 €

Hariduslik ettevalmistus

Kesk-, kutse- või kõrgharidus ja õpe töökohal

Hea teada

  • Liikuv ja rutiinivaba töö
  • Paindlikud töövormid
  • Töötingimused. Müügiesindaja töökeskkond on mitmekülgne ja huvitav, aktiivne ja rutiinivaba. Töö võib toimuda telefoni, e‑kirja, erinevate digikanalite või kliendikohtumiste kaudu ning olla liikuva iseloomuga. Kokkupuutumine paljude erinevate ettevõtete ja klientidega esitab suuri nõudmisi suhtlemisoskusele, digioskustele ja oma tööaja planeerimisele. Tööpäevad võivad sageli kujuneda pikemaks kui 8 tundi, kuid müügiesindajal on enamasti vabadus määratleda ise oma töögraafikut ja sageli ka teha tööd kodukontoris. Müügiesindajal tuleb tavaliselt täita rahalised müügieesmärgid, mille täitmist tööandja temalt ootab.
  • Töövahendid: arvuti, nutiseadmed (nutitelefon, tahvelarvuti, skaneerija jms), tööalane tarkvara
Rohkem lisainfot

Põhioskused

Digitaalne kirjaoskusAlgtase
Keeleoskuseesti keel B2, võõrkeel B1, võõrkeel A2
27Haldamisoskused
  • 27Haldamisoskused
    Kliendiandmete haldamine
    Kliendikäitumise analüüsimine
    Ajakava koostamine
    Näita veel (24)
    19Enesejuhtimisoskused
  • 19Enesejuhtimisoskused
    Moraalinormide järgimine
    Hinnanguvaba lähenemine
    Mitmekesisuse austamine
    Näita veel (16)
    18Lävimisoskused
  • 18Lävimisoskused
    Suhete loomine ja hoidmine
    Kontakti loomine
    Partnerlussuhete arendamine
    Näita veel (15)
    5Juhtimisoskused
  • 5Juhtimisoskused
    Eesmärkide seadmine
    Müügieesmärkide seadmine
    Igapäevatöö planeerimine
    Näita veel (2)
    4Mõtlemisoskused
  • 4Mõtlemisoskused
    Kriitiline mõtlemine
    Lihtne arvutamine
    Majanduslik mõtlemine
    Näita veel (1)
    3Tehnilised oskused
  • 3Tehnilised oskused
    Kontoritarkvara kasutamine
    Dokumendihaldussüsteemi kasutamine
    Kliendisuhete haldamise tarkvara kasutamine
    2Hindamis- ja uurimisoskused
  • 2Hindamis- ja uurimisoskused
    Vajaduste hindamine
    Turundustegevuse mõju hindamine
    1Õpetamis- ja juhendamisoskused
  • 1Õpetamis- ja juhendamisoskused
    Kliendi juhendamine

    Töövaldkonnad

    Kaubandus
    Äriarendus
  • Uuendatud: 1.10.2024

    Küpsised

    Lehekülg kasutab küpsiseid.