Logistik
Logistik korraldab kaupade, inimeste ja info liikumist. Ta planeerib, kontrollib, leiab uusi lahendusi ning jälgib logistiliste kulude ja tegevuste efektiivsust. Logistik tagab, et õige kaup oleks õigel ajal, õiges kohas, õiges koguses, õige hinna ja kvaliteediga. Selle, mis defineerib õige hinna ja kvaliteedi, määravad ettevõtte või organisatsiooni strateegia ja eesmärgid, turg ning kokkulepped klientide ehk kauba või teenuse saajatega. Logistika valdkonna töötajad teevad tarneahela toimimiseks vajalikke töid klientide vajadusi ja ettevõtte huve arvestades. Logistik planeerib ja korraldab klientide tellimustele vastavalt sise‑ ja rahvusvahelisi kaubavedusid ning teeb ostu ja varude täiendamisega seotud toiminguid. Logistikud töötavad nii logistikateenuseid pakkuvates firmades kui ka tootmis‑ ja kaubandusettevõtetes. Logistikutel on erinevaid täpsemaid ametinimetusi ja rolle. Transpordikorraldaja (veokorraldaja) organiseerib kauba‑ või reisijate vedu. Tema ülesannete hulka kuulub tellimuste vastuvõtmine ja vedude tellimine, klientide teenindamine, dokumentide vormistamine, lepingute sõlmimine. Transpordikorraldaja võib töötada nii teenuse ostja kui ka teenuse müüja ettevõttes. Hanke‑ ja ostuspetsialist tegeleb tarnijate valiku ja peab läbirääkimistega, ostab kaupu, materjale ja teenuseid ning haldab laovarusid. Tollideklarant tegeleb kaupade piiriülese deklareerimisega, sealhulgas tolliladudes olevate kaupade jälgimise ja vormistamisega, nõustab ja esindab kliente ning suhtleb Maksu‑ ja Tolliametiga. Laotöötaja korraldab kaupade liikumist laos, sealhulgas kauba vastuvõttu, komplekteerimist ja väljastamist. Olenevalt kaubast, tõstab laotöötaja kaupu ise või kaubatõstukiga.
Töötajate arvu muutus
Stabiilne
Töötajate arv
10 500
Brutopalk
1700 €
Hariduslik ettevalmistus
Erialane kutseharidus ja õpe töökohal
Hea teada
- Rutiinsemad tööülesanded automatiseeritakse
- Töö eeldab rahvusvahelist suhtlust
- Töövõimalused erinevatel elualadel
- Töötingimused. Töö olemuse tõttu ei pruugi logistiku tööaeg olla klassikaline kella 8‑st 17‑ni, sest see sõltub ettevõtte töökorraldusest ning võib nõuda töötamist vahetustega, puhkepäevadel ja pühade ajal, päeval või öösel. Logistiku töö sisaldab palju korraldamist, jooksvate probleemide lahendamist, olukorra analüüsi ja riskide hindamist. Lisaks arvutitööle tuleb suhelda klientide, tarnijate ja teenuspakkujatega, liikuda ringi, ajada asju ametkondadega, nt lahendada piiriületuse, broneeringute ja viivitustega seotud probleeme jmt. Logistik töötab meeskonnas, ta on valmis võtma vastutust nii enda kui vajaduse korral ka oma meeskonna töötulemuste eest ning lahendama operatiivselt tööprobleeme. Töö eeldab suhtlust koostööpartnerite, kaastöötajate ning paljude ametkondade esindajatega ning pidevat enesetäiendamist. Samuti on töö seotud teenindamisega. See eeldab korrektset välimust, suhtlemisjulgust, sõbralikkust, klientide teenindamise oskust ja võimet tulla toime erinevate inimestega. Tarvis läheb sõnalist ja matemaatilist võimekust, organiseerimisvõimet, korrektsust ja täpsust. Olulised on veel kohuse‑ ja vastutustunne, kiire otsustus‑ ja analüüsivõime ning pinge‑ ja stressitaluvus. Töö paremale sujumisele tulevad kasuks keskendumine tulemusele, paindlikkus, saavutusvajadus ja tehniline taiplikkus. Tööga kaasneb materiaalne vastutus, mis eeldab ausust. Logistiku töö pinge on üsna suur – töö nõuab suurt täpsust nii vedude õigeaegsel korraldamisel kui ka võõrkeelsel suhtlemisel teiste riikide logistikutega. Tähelepanu ja kiire reageerimisvõime on selle ameti puhul tähtsad. Sageli makstalse logistikutele põhi‑ ja tulemuspalka. Olenevalt ettevõttest võib logistik vajada B‑kategooria juhiluba.
- Karjäärivalikud: tollideklarant, ostuspetsialist, transpordikorraldaja, veokorraldaja, dispetšer, meeskondade planeerija, laevaagent, stividor, logistikajuht