Ametid

Lasteaiaõpetaja

Amet pakub huvi

Lasteaiaõpetaja korraldab laste õpitegevust lasteaias, kujundab laste arengut toetava õpi‑ ja kasvukeskkonna ning nõustab lapsi ja lapsevanemaid. Lasteaiaõpetaja ülesanne on luua mänguline ja turvaline kasvukeskkond, kus lapsed saavad end muretult tunda ja seeläbi areneda. Ta edendab lapse kehalist, vaimset ja sotsiaalset arengut. Ta kujundab suuresti lapse esmased suhtlemis‑, õpi‑ ja koostööoskused. Lasteaiaõpetaja kasutab õpetamisel mängu ning teisi aktiivset õppimist ja loovust toetavaid meetodeid. Ta teeb koostööd kolleegide, tugispetsialistide, lapsevanemate ja lastega. Lasteaiaõpetaja kohandab ja koostab ise õppevara. Ta korraldab tegevust laste võimeid ja oskusi arvestades. Ta õpetab lastele tähti ja lugemist, kirjutamist, arvutamist. Samuti on õpetaja korraldada kunstitegevus. Lasteaiaõpetaja mõtleb lastele välja huvitavaid ja arendavaid mänge ning käib nendega õues, vahel ka väljasõitudel, näiteks muuseumis või lasteüritustel. Vajaduse korral abistab lasteaiaõpetaja lapsi ka nende riietumisel ja söömisel. Ta jälgib ja juhendab laste mängu, aitab pisitülidele lahendust leida ja hoiab ära suuremad konfliktid. Kõike seda teeb õpetaja mängulises vormis ja lõimivalt. Lasteaiaõpetaja ülesanne on märgata varakult lapse erivajadusi ning vajaduse korral soovitada vanematel lapsega erispetsialisti poole pöörduda. Erivajaduste alla kuuluvad ka andekad lapsed.

Töötajate arvu muutus

Väike langus

Töötajate arv

7400

Brutopalk

1650 €

Hariduslik ettevalmistus

Kõrgharidus ja pedagoogilised kompetentsid

  • Töötingimused. Lasteaiaõpetaja töö toimub enamjaolt siseruumides, tähtis on, et tööruumid oleksid turvalised, hästivalgustatud ja ventileeritud. Vähemalt kord päevas käib ta lastega ka õues, väga laialt on levinud ka õuesõpe. Lasteaiaõpetaja töö on vaheldusrikas, küll aga vaimselt pingeline. Toime tuleb tulla paljude lastega korraga. Põhirõhk on suhtlemisel laste, lapsevanemate, kolleegide ja ka teiste spetsialistidega. Töö võib olla ka füüsiliselt raske. Lasteaiaõpetaja peab rühmas või õues korraga jälgima näiteks 20 last ja suutma neile kõigile tähelepanu pöörata. Tähtis osa lasteaiaõpetaja tööst on suhtlemine lapsevanematega. Sealhulgas tuleb õpetajal korraldada vanematega arenguvestlusi. Tihtipeale tuleb tal olla lapsele ka tugiisik, kes aitab tasakaalustada koduseid probleeme. Lasteaiaõpetaja tööaeg on seaduse järgi 35 tundi nädalas. Sealjuures 30 tundi kuulub otseselt õppe‑ ja kasvatustegevusele ja viis tundi tegevuste ettevalmistamiseks, enesetäiendamiseks. Lasteaiaõpetaja töötab tööpäeviti graafiku alusel, mis sõltub lasteaia sisemisest töökorraldusest ning vaheldumisi varahommikust lõunani ja lõunast õhtuni. Lasteaiaõpetajal on tavalisest pikem puhkus – 42 päeva, enamasti puhatakse suvel. Suvel võib olla mõnevõrra rahulikum aeg, sest koolivaheaja ja puhkuste ajal käib vähem lapsi kohal. Teisalt võib olenevalt lasteaia töökorraldusest olla suvel ka hoopis keerukam periood. Valverühmade avamine tähendab, et üheks rühmaks liidetakse teatud piirkonna või ühe lasteaia lapsed, mis loob uudse olukorra nii lastele kui ka õpetajatele. Lasteaiaõpetaja töötab enamjaolt avalikus sektoris, tavaliselt lasteaias, lastekeskuses, kooliks ettevalmistavas rühmas, lasteaed‑algkoolis, lasteaed‑põhikoolis, beebi‑ ja mängukoolis või mõnes muus lasteasutustes. Tööd leiab ka erasektoris, näiteks eralasteaias. Ettevõtlikumad lasteaiaõpetajad rajavad ise lasteaia või päevahoiukeskuse. Enamik lasteaedu kuulub omavalitsustele ning ka lasteaiaõpetajate palga kinnitab valla‑ või linnavolikogu. Palk on seotud ka lasteaiaõpetajale atesteerimisel antud ametijärguga. Töötasu oleneb sellest, kas tegu on näiteks noorem‑ või vanempedagoogiga.
  • Karjäärivalikud: õppealajuhataja
Rohkem lisainfot

Vajalikud oskused

Digitaalne kirjaoskusIseseisev kasutaja
Keeleoskuseesti keel C1
38Enesejuhtimisoskused
  • 38Enesejuhtimisoskused
    Väärtustest lähtumine
    Enesekehtestamine
    Moraalinormide järgimine
    Näita veel (35)
    24Õpetamis- ja juhendamisoskused
  • 24Õpetamis- ja juhendamisoskused
    Õpikeskkonna kujundamine
    Õppematerjali kohandamine
    Õpetamisstrateegia rakendamine
    Näita veel (21)
    21Lävimisoskused
  • 21Lävimisoskused
    Usaldusliku suhte loomine
    Sobiva õhkkonna loomine
    Kaasamine
    Näita veel (18)
    8Mõtlemisoskused
  • 8Mõtlemisoskused
    Analüütiline mõtlemine
    Tõenduspõhisele teabele tuginemine
    Eneserefleksioonioskus
    Näita veel (5)
    7Hindamis- ja uurimisoskused
  • 7Hindamis- ja uurimisoskused
    Arvandmete tõlgendamine
    Intuitiivne hindamine
    Olukorra hindamine
    Näita veel (4)
    4Tehnilised oskused
  • 4Tehnilised oskused
    Digikommunikatsioonioskus
    Veebiotsingu tegemine
    Haridustehnoloogia kasutamine
    Näita veel (1)
    3Juhtimisoskused
  • 3Juhtimisoskused
    Eesmärkide seadmine
    Valdkonna populariseerimine
    Ürituste sisuline korraldamine
    2Haldamisoskused
  • 2Haldamisoskused
    Teabe kogumine
    Dokumentide koostamine
    1Tervishoiuoskused
  • 1Tervishoiuoskused
    Esmaabi andmine
    8Lisaoskused
  • 8Lisaoskused
    Teiste abivajaduse märkamine
    Riskijuhtimine
    Inimeste käitumise jälgimine
    Näita veel (5)

    Töövaldkonnad

    Haridus ja teadus
  • Uuendatud: 16.1.2025

    Küpsised

    Lehekülg kasutab küpsiseid.