Laevamehaanik
Laevamehaanik vastutab laeva seadmete ja süsteemide korrasoleku eest. Tema peamised tööülesanded on laeva pea‑ ja abimasinate, mehhanismide ning süsteemide regulaarne kontrollimine, hooldus ja remont, samuti rikete kiire avastamine ja lahendamine, plaaniliste ning avariiremontide teostamine. Ta järgib rangeid tegevusjuhiseid ja täidab tehnilisi dokumente, rakendades vajaduse korral kiireid meetmeid ohutuse tagamiseks. Laevamehaanik töötab vastavalt kvalifikatsioonile mitmes ametis, nagu vanemmehaanik, esimene kuni neljas mehaanik ja elektrimehaanik. Lisaks võib olla eraldi remondimehaaniku ametikoht. Tihti nimetatakse teisest neljanda mehaanikuni töötavaid isikuid ühise nimetajaga ka vahimehaanikuteks. Tema vastutusalasse kuuluvad päästeoperatsioonid ja esmaabi andmine, meresõiduohutus, tuleohutusmeetmed ja nende rakendamine tuleõnnetuse korral. Töö nõuab arvutioskust, head suhtlemist ja inglise keele valdamist rahvusvahelises keskkonnas toimetulekuks. Olulised isikuomadused on keskendumisvõime, füüsilise ja vaimse koormuse taluvus, koostööoskus, õpivalmidus, püsivus ja täpsus. Laevamehaanikute peamised töökohad on laevandus‑ ja laevaehitusettevõtted ning laevaremonditöökojad.
Töötajate arvu muutus
Väike kasv
Töötajate arv
450
Brutopalk
3100 €
Hariduslik ettevalmistus
Kutseharidus või rakenduskõrgharidus
Hea teada
- Meretranspordi maht kasvab
- Huvitav ja vaheldusrikas töö
- Töö võimaldab näha palju erinevaid kohti ja rahvaid
- Töö nõuab häid IT-teadmisi ja orienteerumist automaatikas
- Töötingimused. Laevamehaaniku töötasu oleneb ametikohast. Laevandusettevõtted maksavad tavapäraselt lisatasu eritööde eest. Toitlustamine on laevas tasuta. Laevapere liikmete perioodilise tervisekontrolli eest, mis tuleb olenevalt vanusest läbida iga aasta või kord üle kahe aasta, maksab üldjuhul tööandja. Laevapere liikmed on kollektiivlepingutega kindlustatud nii püsivate tööga seotud tervisekahjustuste kui ka elu kaotuse puhuks. Laevamehaaniku tavapärane töökeskkond on põhiliselt masinaruum. Vahimehaanik töötab vahetustega ja rasketes tingimustes: loomuliku valguse puudumine ning müra‑ ja vibratsioonirikas keskkond. Laevamehaanikul tuleb palju kodust eemal olla. Tööaeg laevadel võib suuresti erineda. Lähiliinidel ja reisiparvlaevadel ollakse kaks nädalat tööl ja kaks vaba, kaubalaeval on töövahetuse kestvuseks tavapäraselt 1‑3 kuud, harva kuni 6 kuud. Töökorraldus merelaeval jagab ööpäeva kolme mehaaniku vahel, igaüks töötab masinaruumis neljatunnise vahiga pärast kaheksatunnist puhkepausi. Laevatöö eeldab füüsilise ja vaimse koormuse ning meretingimuste talumist. Laevamehaanik kannab töörõivastusena enamasti ilmastikukindlast pükstest ja jopest koosnevat komplekti või tunkesid, mille külge on hea kinnitada vajalikke tööriistu. Laevamehaanikule kui laeva ohvitserkoosseisu liikmele on tavapäraselt ette nähtud ka vormirõivastus. Laevamehaanik peab teatud juhtudel iga viie aasta järel läbima kohustuslikud Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni IMO ettenähtud täienduskursused ja sooritama vastava eksami Transpordiametis. Laevamehaanik töötab sageli rahvusvahelistel alustel, mis sõidavad eri riikide lippude all.
- Karjäärivalikud: motorist