Koolipsühholoog
Amet pakub huvi
Koolipsühholoogi tegevuse eesmärk on toetada koolis õppivate laste arengut. Ta hindab arengut mõjutavaid tegureid, kavandab ja juhib sekkumisi, nõustab õpilasi, lapsevanemaid ja õpetajaid. Olenevalt õpilase probleemist võib tekkida vajadus teha koostööd teiste erialade spetsialistidega, näiteks sotsiaalpedagoogid, KOV‑i sotsiaal‑ ja lastekaitsetöötajad, lastepsühhiaatrid jt. Enamasti võimaldab tööandja ka enesetäiendamist, tasudes osalemise eest koolitustel, seminaridel ja konverentsidel.
Töötajate arvu muutus
Suur kasv
Töötajate arv
175
Brutopalk
1900 €
Hariduslik ettevalmistus
Magistrikraad psühholoogias, sellele vastav kvalifikatsioon või koolipsühholoogi kutse
Hea teada
- Mitmekesine ja loominguline töö
- Vastutusrikas ja ühiskonnas väärtustatud amet
- Erialane täiendusõpe on kõrge osalemistasuga
- Kodukontori võimalus
- Pärast magistrikraadi omandamist tööle asudes makstakse lähtetoetust
- Suur läbipõlemisoht
- Töötingimused. Koolipsühholoogid töötavad eelkõige haridusasutustes: lasteaedades, üldhariduskoolides, kutsekoolides, ülikoolides, mõned ka noorte nõustamis‑ ja karjäärikeskustes, õppenõustamiskeskustes, laste tugikeskustes, erapraksises oma privaatses tööruumis, kus ta saab abivajaja, tema vanemate ja õpetajatega segamatult tegeleda. Vahel võib ette tulla ka vajadust videonõustamiseks veebi vahendusel. Koolipsühholoogi tööaeg on 40 tundi nädalas, millest pool on arvestatud vahetutele tööalastele kontaktidele. Koolipsühholoogil on õigus ise oma tööaega jaotada, kuid üldine soovitus on mitte teha üle viie nõustamissessiooni päevas. Harilikult on neil pikk puhkus (56 päeva) ja teistmoodi töörežiim koolivaheaegadel.
- Töövahendid: arvuti, mobiiltelefon, erialased teatmeteosed ja käsiraamatud, psühholoogilised hindamisvahendid (nt testid, küsimustikud jne), hindamist ja sekkumist toetavad abivahendid (nt kunstitarbed, mänguasjad jms)
Rohkem lisainfot
Kus õppida
Tutvu uuringutega
Kutsestandardid
Vajalikud oskused
Digitaalne kirjaoskusAlgtase
Keeleoskuseesti keel B2, nõustamiskeel C1
37Enesejuhtimisoskused
37Enesejuhtimisoskused
Väärtustest lähtumine
Teistega arvestamine
Teiste negatiivsete tunnetega arvestamine
Näita veel (34)
20Õpetamis- ja juhendamisoskused
20Õpetamis- ja juhendamisoskused
Õpikeskkonna kujundamine
Õpetamismeetodite rakendamine
Probleemõppe rakendamine
Näita veel (17)
16Lävimisoskused
16Lävimisoskused
Suhete loomine ja hoidmine
Usaldusliku suhte loomine
Suhtlemisoskus
Näita veel (13)
10Hindamis- ja uurimisoskused
10Hindamis- ja uurimisoskused
Uurimisprobleemi püstitamine
Isiksusetestide tegemine
Intuitiivne hindamine
Näita veel (7)
6Haldamisoskused
6Haldamisoskused
Intervjueerimine
Vaatlemine
Teabe levitamine
Näita veel (3)
5Mõtlemisoskused
5Mõtlemisoskused
Analüütiline mõtlemine
Tõenduspõhisele teabele tuginemine
Seostamine
Näita veel (2)
3Tervishoiuoskused
3Tervishoiuoskused
Vaimse seisundi hindamine
Intellektuaalse seisundi hindamine
Vaimse tervise esmaabi andmine
1Heaolu tagamise oskused
1Heaolu tagamise oskused
Erivajadusega laste toetamine
1Tehnilised oskused
1Tehnilised oskused
Arvuti kasutamine
31Lisaoskused
31Lisaoskused
Ideede genereerimine
Valdkonna arengusse panustamine
Juhtimise eest vastutamine
Näita veel (28)
Töövaldkonnad
Haridus ja teadus
Tervishoid
Uuendatud: 3.12.2024