Ametid

Koolipsühholoog

Amet pakub huvi

Koolipsühholoogi tegevuse eesmärk on toetada koolis õppivate laste arengut. Ta hindab arengut mõjutavaid tegureid, kavandab ja juhib sekkumisi, nõustab õpilasi, lapsevanemaid ja õpetajaid. Olenevalt õpilase probleemist võib tekkida vajadus teha koostööd teiste erialade spetsialistidega, näiteks sotsiaalpedagoogid, KOV‑i sotsiaal‑ ja lastekaitsetöötajad, lastepsühhiaatrid jt. Enamasti võimaldab tööandja ka enesetäiendamist, tasudes osalemise eest koolitustel, seminaridel ja konverentsidel.

Töötajate arvu muutus

Suur kasv

Töötajate arv

175

Brutopalk

1900 €

Hariduslik ettevalmistus

Magistrikraad psühholoogias, sellele vastav kvalifikatsioon või koolipsühholoogi kutse

Hea teada

  • Mitmekesine ja loominguline töö
  • Vastutusrikas ja ühiskonnas väärtustatud amet
  • Õigus ise oma tööaega planeerida
  • Kodukontori võimalus
  • Pärast magistrikraadi omandamist tööle asudes makstakse lähtetoetust
  • Erialane täiendusõpe on kõrge osalemistasuga
  • Suur läbipõlemisoht
  • Töötingimused. Koolipsühholoogid töötavad eelkõige haridusasutustes: lasteaedades, üldhariduskoolides, kutsekoolides, ülikoolides, mõned ka noorte nõustamis‑ ja karjäärikeskustes, õppenõustamiskeskustes, laste tugikeskustes, erapraksises oma privaatses tööruumis, kus ta saab abivajaja, tema vanemate ja õpetajatega segamatult tegeleda. Vahel võib ette tulla ka vajadust videonõustamiseks veebi vahendusel. Koolipsühholoogi tööaeg on 40 tundi nädalas, millest pool on arvestatud vahetutele tööalastele kontaktidele. Koolipsühholoogil on õigus ise oma tööaega jaotada, kuid üldine soovitus on mitte teha üle viie nõustamissessiooni päevas. Harilikult on neil pikk puhkus (56 päeva) ja teistmoodi töörežiim koolivaheaegadel.
  • Töövahendid: arvuti, mobiiltelefon, erialased teatmeteosed ja käsiraamatud, psühholoogilised hindamisvahendid (nt testid, küsimustikud jne), hindamist ja sekkumist toetavad abivahendid (nt kunstitarbed, mänguasjad jms)
Rohkem lisainfot

Põhioskused

Digitaalne kirjaoskusAlgtase
Keeleoskuseesti keel B2, nõustamiskeel C1
36Enesejuhtimisoskused
  • 36Enesejuhtimisoskused
    Väärtustest lähtumine
    Teistega arvestamine
    Teiste negatiivsete tunnetega arvestamine
    Näita veel (33)
    20Õpetamis- ja juhendamisoskused
  • 20Õpetamis- ja juhendamisoskused
    Õpikeskkonna kujundamine
    Õpetamismeetodite rakendamine
    Probleemõppe rakendamine
    Näita veel (17)
    16Lävimisoskused
  • 16Lävimisoskused
    Suhete loomine ja hoidmine
    Usaldusliku suhte loomine
    Suhtlemisoskus
    Näita veel (13)
    11Hindamis- ja uurimisoskused
  • 11Hindamis- ja uurimisoskused
    Uurimisprobleemi püstitamine
    Isiksusetestide tegemine
    Sisetunde põhjal hindamine
    Näita veel (8)
    6Haldamisoskused
  • 6Haldamisoskused
    Uuringutegevuse dokumenteerimine
    Kavade ja plaanide koostamine
    Teavitamine
    Näita veel (3)
    5Mõtlemisoskused
  • 5Mõtlemisoskused
    Analüütiline mõtlemine
    Tõenduspõhisele teabele tuginemine
    Seostamine
    Näita veel (2)
    2Tervishoiuoskused
  • 2Tervishoiuoskused
    Vaimse seisundi hindamine
    Vaimse tervise esmaabi andmine
    1Heaolu tagamise oskused
  • 1Heaolu tagamise oskused
    Erivajadusega laste toetamine
    31Lisaoskused
  • 31Lisaoskused
    Ideede genereerimine
    Valdkonna arengusse panustamine
    Juhtimise eest vastutamine
    Näita veel (28)

    Töövaldkonnad

    Haridus ja teadus
    Tervishoid
  • Uuendatud: 18.9.2024

    Küpsised

    Lehekülg kasutab küpsiseid.