Klienditoe spetsialist
Klienditoe spetsialist tagab klientide küsimuste ja tehniliste probleemide kiire lahendamise ning kliendi rahulolu, pakkudes konkreetset ja hästi koordineeritud suhtlust eri osalistega. Ta suhtleb klientidega e‑kirja, telefoni, videosilla ja reaalajavestluse (chat'i) vahendusel. Enamjaolt tegeleb klienditoe spetsialist probleemidega, mis leiavad lahenduse ühe ööpäeva jooksul, samas tuleb ette ka pikemat aega ja koordineerimist nõudvaid probleeme. Ta peab välja selgitama kliendi probleemi olemuse ja selle põhjuse ning pakkuma kas ise või tehniliste spetsialistide abil lahenduse. Töö on vaheldusrikas ja ennast täiendades on võimalik töökohal edasi liikuda. Karjääritee sõltub peaasjalikult enda huvist ja oskustest, võimalik on liikuda näiteks koolituse või müügitöö suunale.
Hariduslik ettevalmistus
Kutse- või rakenduskõrgharidus IKT valdkonna õppekavadel VÕI keskharidus ja täienduskoolitused, mõlemal juhul lisandub õpe töökohal
Hea teada
- Töö võib olla pingeline
- Töö eeldab pidevat suhtlust
- Pidev teadmiste täiendamise vajadus
- Väljaõpe töökohal
- E-teenuste kasutajate arv kasvab
- Töötingimused. Klienditoe spetsialisti töö eeldab pidevat suhtlemist eri osapooltega, sh otsesuhtlust kliendiga, vajaduse korral ka konsultantide ja tehniliste spetsialistidega. Töö nõuab küll mõnevõrra liikumist, kuid võib sellegi poolest sobida ka liikumispuudega inimesele. Olenevalt ettevõttesisesest töökorraldusest võib klienditoe spetsialist teha ka kaugtööd.
- Karjäärivalikud: tarkvaraarendaja, tarkvaraanalüütik, tarkvaratestija