Ametid

Klassiõpetaja

Amet pakub huvi

Klassiõpetaja õpetab ja suunab kõige nooremaid koolilapsi. Ta õpetab üldjuhul 1.–4. klassini oma klassi lastele kõiki põhiaineid (emakeel, matemaatika, loodusõpetus). Tavaliselt on klassiõpetajal ka vähemalt üks lisaeriala, mida ta võib õpetada põhikooli lõpuni. Klassiõpetaja valdab õpetatavaid aineid, mille õpetamine on üha enam korraldatud üldõpetusena. Tundide läbiviimisel ja ülesannete andmisel arvestab õpetaja õpilaste eripära ja ‑vajadustega ning julgustab neid eesmärke seadma ja nende nimel pingutama. Õppetööga käsikäes hindab klassiõpetaja laste edasijõudmist ja annab neile tagasisidet. Klassiõpetaja lähtub õpilase arengu toetamisel tema huvidest, teadmistest, oskustest, võimetest ja vajadustest ning peab silmas riiklikes õppekavades seatud eesmärke. Ta kavandab iseseisvalt ja koos koolimeeskonnaga õpitegevust ning kujundab turvalise õpikeskkonna. Vajaduse korral nõustab ta õpilasi ja lapsevanemaid. Klassiõpetaja teeb koostööd õpilaste, kolleegide, lapsevanemate ja kogukonnaga. Lapsi kõnetaval moel annab ta edasi aineteadmisi ning seob need igapäevase elu ja praktiliste oskustega. Õpitakse ka koolist väljaspool, olgu selleks loomaaed, muuseum, kino, teater või mõne kauni Eesti paiga külastus. Samuti on ta lastele klassijuhataja, kujundades klassis hooliva ja üksteist väärtustava suhtlemisviisi. Õpetaja loob hea koostöösuhte lapsevanematega, et anda neile tagasisidet õpilase edasijõudmise kohta ja saada seda neilt ka enda töö kohta.

Töötajate arvu muutus

Väike langus

Töötajate arv

1500

Brutopalk

2200 €

Hariduslik ettevalmistus

Magistrikraad ja õpetajakutse

Hea teada

  • Mitmekesine ja loominguline töö algkooli õpilastega
  • Vastutusrikas ja ühiskonnas väärtustatud amet
  • Head võimalused edasiõppimiseks ja enesetäienduseks
  • Töötingimused. Õppetöö toimub enamasti siseruumides. Klassiruum peab olema turvaline, hästi valgustatud ja värske õhuga. Muid tööülesandeid täidab õpetaja koolimajas või kokkuleppel tööandjaga talle sobivas kohas. Klassiõpetaja üldtööaeg on 35 tundi nädalas. Õpetaja töötab tavaliselt argipäeviti. Klassiõpetaja töökoormus ei jagune aasta peale ühtlaselt. Kokkuvõtete tegemise aeg ühe õppeperioodi lõppu võib olla mõnevõrra pingelisem. Lisaks kulub tööaega tundide ettevalmistamisele, kooli arendustööle, enesetäiendusele, igapäevasele koostööle teiste koolimeeskonna liikmetega ning suhtlemisele. Klassiõpetajal on tavalisest pikem puhkus – 56 kalendripäeva. Üldjuhul puhkavad õpetajad pikemalt suvel, kui lastel on koolivaheaeg, kuid kokkuleppel koolijuhiga on võimalik puhkuseks aega leida ka kooliaasta sees. Õpetajad saavad tööks vajalikke õppematerjale luua ja valida ise. Kasutada on nii paber- kui ka digitaalsel kujul õpikud ja muud materjalid ning e-õppekeskkonnad. Järjest enam tööd tehakse digitaalseid vahendeid kasutades. Ette võib tulla ka keerulisemate masinate ja seadmete kasutamist, näiteks loodusainete katseid tehes. Klassiõpetaja saab kuupalka. Töötasu alammäär on kehtestatud valitsuse määrusega, mis tähendab, et sellest määrast vähem täiskohaga töötavale õpetajale maksta ei tohi. Töötasu suurus kooliti siiski erineb, see võib sõltuda nii õpetaja töökogemusest, -kohustustest kui ka -vastutusest ja kohaliku omavalitsuse võimalustest. Koolis hoolitsetakse nii õpilaste kui ka õpetajate vaimse ja füüsilise tervise säilitamise eest. Õpetaja töö nõuab palju suhtlemist ning võib seetõttu olla teinekord üsna kurnav. Oluline on hea ajaplaneerimiseoskus, töö- ja puhkeaja tasakaalu hoidmine ning enda vaimse ja füüsilise tervise eest hoolitsemine.
  • Karjäärivalikud: kooli õppejuht, kooli arendusjuht, koolidirektor
Rohkem lisainfot

Põhioskused

Digitaalne kirjaoskusIseseisev kasutaja
Keeleoskuseesti keel C1
25Enesejuhtimisoskused
  • 25Enesejuhtimisoskused
    Enesekehtestamine
    Teiste erivajadusega arvestamine
    Teiste vaimse seisundi märkamine
    Näita veel (22)
    11Õpetamis- ja juhendamisoskused
  • 11Õpetamis- ja juhendamisoskused
    Õpetamisstrateegia rakendamine
    Õpetamismeetodite rakendamine
    Aktiivõppe rakendamine
    Näita veel (8)
    8Lävimisoskused
  • 8Lävimisoskused
    Suhtlemisoskus
    Suuline eneseväljendusoskus
    Erisuguste isiksustega suhtlemine
    Näita veel (5)
    7Tehnilised oskused
  • 7Tehnilised oskused
    Digikommunikatsioonioskus
    Veebiotsingu tegemine
    Esitlustarkvara kasutamine
    Näita veel (4)
    2Mõtlemisoskused
  • 2Mõtlemisoskused
    Analüütiline mõtlemine
    Ainetevaheliste seoste loomine
    2Haldamisoskused
  • 2Haldamisoskused
    Dokumendi koostamine
    Teabe kogumine
    2Hindamis- ja uurimisoskused
  • 2Hindamis- ja uurimisoskused
    Arenguvajaduse väljaselgitamine
    Teadmiste hindamine
    1Juhtimisoskused
  • 1Juhtimisoskused
    Ürituste sisuline korraldamine

    Töövaldkonnad

    Haridus ja teadus
  • Uuendatud: 6.11.2024

    Küpsised

    Lehekülg kasutab küpsiseid.