Ametid

IT-testija

Amet pakub huvi

IT‑testija vastutab tarkvara ja infosüsteemide funktsionaalsuse ja toimivuse testimise eest, et tagada toote või teenuse vastavus kliendi vajadustele ja tehnilistele nõuetele. Kui esineb vigu, on testija ülesandeks jõuda vea põhjusteni. Testija tööks on ka testide kirjutamine ja arendamine. IKT‑süsteemide testija tagab, et kõik süsteemid ja nende osad toimivad nõuetekohaselt enne nende esitamist sise‑ ja välisklientidele. IKT kasutatavuse testija töö eesmärk on tarkvara optimaalse kasutatavuse tagamine tarkvara projekteerimise erinevates etappides. IKT integratsioonitestija viib läbi erinevaid teste süsteemikomponentidele, rakendustele jms, jälgides nende koos töötamise võimekust. Tarkvaraprogrammide testija testib programme, et tagada nende toimivus ja leida funktsioonide või graafika vigu või tõrkeid. IKT‑juurdepääsetavuse testija testib veebilehtede, tarkvararakenduste, süsteemide või kasutajaliidese komponentide sõbralikkust, navigeerimise praktilisust ja nähtavust kasutajatele, eelkõige erivajadustega või puudega kasutajatele. Testija töö nõuab suhtlemist eri osapooltega (nt kliendi, analüütiku, arendaja, projektijuhiga jne.)

Töötajate arvu muutus

Stabiilne

Töötajate arv

1000

Brutopalk

3000 €

Hariduslik ettevalmistus

Erialane kõrgharidus, täiendusõpe

Hea teada

  • Nõutud ametikoht nii Eestis kui ka välismaal
  • Töö nõuab palju suhtlemist, vajadusel ka koolitamist
  • Töötingimused. IT‑testija töötab enamasti kontoris arvuti ja vajadusel muude nutiseadmetega. Ta osaleb aktiivselt koosolekutel ja suhtleb erinevate osapooltega, et täpsustada kvaliteedinõudeid ja tutvustada testimise tulemusi. Enamasti on tegemist istuva tööga, mistõttu sobib see ka liikumispuudega inimestele. Olenevalt ettevõttesisesest töökorraldusest on võimalik teha ka kaugtööd.
  • Karjäärivalikud: IKT-süsteemide testija, IKT kasutatavuse testija, IKT integratsioonitestija, tarkvaraprogrammide testija, IKT-juurdepääsetavuse testija
Rohkem lisainfot

Vajalikud oskused

Digitaalne kirjaoskusEdasijõudnud kasutaja
Keeleoskuseesti keel B2, inglise keel B1
51Enesejuhtimisoskused
  • 51Enesejuhtimisoskused
    Väärtustest lähtumine
    Moraalinormide järgimine
    Teistega arvestamine
    Näita veel (48)
    37Tehnilised oskused
  • 37Tehnilised oskused
    Tarkvara kasutamine
    Digikommunikatsioonioskus
    Veebiotsingu tegemine
    Näita veel (34)
    28Lävimisoskused
  • 28Lävimisoskused
    Suhete loomine ja hoidmine
    Partnerlussuhete arendamine
    Kollegiaalsete suhete arendamine
    Näita veel (25)
    24Haldamisoskused
  • 24Haldamisoskused
    Teabe kogumine
    Andmete kaevandamine
    Monitoorimine
    Näita veel (21)
    18Hindamis- ja uurimisoskused
  • 18Hindamis- ja uurimisoskused
    Protsessi analüüsimine
    Andmete analüüsimine
    Kvantitatiivne andmeanalüüs
    Näita veel (15)
    14Juhtimisoskused
  • 14Juhtimisoskused
    Olukorra kaardistamine
    Infovarade kaardistamine
    Eesmärkide seadmine
    Näita veel (11)
    13Mõtlemisoskused
  • 13Mõtlemisoskused
    Loogiline mõtlemine
    Tõenduspõhisele teabele tuginemine
    Allikakriitilisus
    Näita veel (10)
    5Õpetamis- ja juhendamisoskused
  • 5Õpetamis- ja juhendamisoskused
    Uuendustega kohanemise juhendamine
    Töötajate juhendamine
    IKT vahendite kasutamise juhendamine
    Näita veel (2)

    Töövaldkonnad

    Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia
  • Uuendatud: 3.12.2024

    Küpsised

    Lehekülg kasutab küpsiseid.