Infoleti töötaja
Infoleti töötaja tegeleb klientide küsimuste ja probleemide kiire lahendamisega ning tagab kliendi rahulolu. Ta vastab silmast silma ning kirjalikele, e‑posti ja telefoni teel edastatud päringutele ja kaebustele organisatsiooni ja teenuste kohta. Ta annab teavet ning suunab inimesi edasi infoallikate juurde. Infoleti töötaja töötab kohtades, kus on vahetu kontakt klientidega, kaupade tootmisprotsessi või osutatavate teenustega. Sageli on infotöötaja kaupluse võtmeisik poes õhtuti või nädalavahetusel ning lahendab kõik tekkivad probleemid alates töötajate ümberpaigutamisest kuni veeavarii lahendamiseni välja. Aina enam levib kaubanduses mitme töörolli jagamine ehk töötaja võib sageli tegeleda kaupluses ka mõne muu tööga. Olenevalt tööandjast võib infotöötaja roll olla suurem ning infoleti töötajalt oodatakse terve poe süsteemi tundmist ja juhiomadusi. Töö eeldab terve kaupluse sortimendi ja toimimispõhimõtete tundmist ning teatud juhiomadusi (enamasti reguleerib ja juhib kassaososakonna igapäevaseid lihtsamaid toiminguid: lõunad, pausid, töötajate saali suunamine, ostukorvide olemasolu jne). Tööülesandeks võivad olla ka lihtsamad pangatehingud alates kaardidokumentide vormistamisest kuni sularaha sisse‑/väljamakseteni. Lisandub ka terve kaupluse korra ja puhtuse jälgimine ning iga päev palju uusi, poe eripära arvestavaid ülesandeid.
Töötajate arvu muutus
Väike langus
Töötajate arv
600
Brutopalk
1150 €
Hariduslik ettevalmistus
Keskharidus ja õpe töökohal
Hea teada
- Väljaõpe kohapeal
- Palju suhtlemist klientidega
- Vajalik poe sortimendi tundmine
- Töötingimused. Infoletitöötajad võivad leida tööd paljudes valdkondades, sageli kaubanduses (nt kaubanduskeskustes). Infoleti töötajaks sobib sõbralik, abivalmis suhtlemisaldis inimene, kellele meeldib lahendada probleeme ja leida klientide küsimustele lahendusi. Töö on sisetingimustes. Enamasti on töö graafiku alusel, sh nädalavahetuseti.
- Töövahendid: arvuti, kassasüsteem