Ametid

IKT-süsteemide testija

Amet pakub huvi

IKT‑süsteemide testija hindab, testib ja jälgib äri‑ või tehniliste infosüsteemide ning nende osade koostoimimist ja töökindlust, tuvastab süsteemilünki ja esitab parandusettepanekuid. Ta analüüsib süsteemi ja võrgu arhitektuuri, riist‑ ja tarkvara komponente ning andmeid vigade või nõrkuste leidmiseks. Ta koostab teststsenaariumid, skriptid või juhised ning toob välja testimisel ilmnenud kõrvalekalded süsteemi nõuetest. Ta jälgib regressiooni‑ ja integratsiooniteste ning dokumenteerib testitulemusi veakirjetena. Ta töötab tihedalt koostöös arendus‑, võrguhaldus‑ ja kasutajatoe meeskondadega, et tagada süsteemi kasutusvalmidus. Töö nõuab head tehnilist taipu (võrgud, serverid, infosüsteemid), analüütilist mõtlemist ja täpsust ning tugevat meeskonnatöövalmidust info‑ ja arendustiimidega. Kasuks tuleb testimise automatiseerimise oskus ning tarkvara‑ ja võrguplatvormide tundmine.

Hariduslik ettevalmistus

Erialane kutseharidus, täiendusõpe

Hea teada

  • Kasuks tuleb arusaam kliendi majandussektori toimimispõhimõtetest.
  • Töö nõuab palju suhtlemist, vajaduse korral ka koolitamist.
  • Enamasti on tegemist istuva tööga.
  • Töötingimused. Töö on IT‑ettevõttes kontoris või hübriidkeskkonnas ja enamasti osana suuremas projektimeeskonnas. Testimissessioonid võivad pärast süsteemi uuendusi toimuda ka hilisõhtuti või nädalavahetustel. Aeg‑ajalt võib töö olla pingeline.
  • Karjäärivalikud: IKT testimisvahendite automatiseerimise spetsialist, süsteemide kvaliteedijuhtimise nõustaja, IKT-arhitekt
Rohkem lisainfot

Vajalikud oskused

Digitaalne kirjaoskusEdasijõudnud kasutaja
Keeleoskuseesti keel B2, inglise keel B1
40Tehnilised oskused
  • 40Tehnilised oskused
    Digitaalne kirjaoskus
    IKT-süsteemide teooria rakendamine
    Tarkvaraarenduse protsesside rakendamine ja tööriistade kasutamine
    Näita veel (37)
    31Enesejuhtimisoskused
  • 31Enesejuhtimisoskused
    Organisatsiooni väärtustega arvestamine
    Kutse-eetika järgimine
    Juhistest ja nõuetest lähtumine
    Näita veel (28)
    15Lävimisoskused
  • 15Lävimisoskused
    Kollegiaalsete suhete arendamine
    Kirjalik eneseväljendusoskus
    Suuline eneseväljendusoskus
    Näita veel (12)
    15Haldamisoskused
  • 15Haldamisoskused
    Monitoorimine
    Riskide monitoorimine
    Infosüsteemi jõudluse ja töökindluse jälgimine
    Näita veel (12)
    10Mõtlemisoskused
  • 10Mõtlemisoskused
    Loogiline mõtlemine
    Olulise eristamine
    Tõenduspõhisele teabele tuginemine
    Näita veel (7)
    10Hindamis- ja uurimisoskused
  • 10Hindamis- ja uurimisoskused
    Tõrketeate lugemine
    Protsessi analüüsimine
    Kasutusandmete analüüsimine
    Näita veel (7)
    7Juhtimisoskused
  • 7Juhtimisoskused
    Olukorra kaardistamine
    Infovarade kaardistamine
    Toimimise tagamine
    Näita veel (4)
    4Õpetamis- ja juhendamisoskused
  • 4Õpetamis- ja juhendamisoskused
    Uuendustega kohanemise juhendamine
    IKT vahendite kasutamise juhendamine
    Konsulteerimine
    Näita veel (1)
    1Loovoskused
  • 1Loovoskused
    Teenuse testimine

    Töövaldkonnad

    Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia
  • Uuendatud: 19.12.2025

    Küpsised

    Lehekülg kasutab küpsiseid.