Ametid

IKT-kvaliteedijuht

Amet pakub huvi

IKT‑kvaliteedijuht kehtestab IKT‑kvaliteedikäsitluse ning rakendab seda kvaliteedijuhtimise süsteemide kaudu kooskõlas sise‑ ja välisstandardite ning organisatsiooni kultuuriga. Ta tagab kontrollmeetmete nõuetekohase rakendamise, et kaitsta vara, andmeterviklikkust ja toiminguid. Ta keskendub kvaliteedieesmärkide saavutamisele, sealhulgas välise sertifitseerimise säilitamisele vastavalt kvaliteedistandarditele, ning jälgib kvaliteeditulemuste prognoosimiseks statistikat. Kasvav tähtsus on digioskustel, andmeanalüüsi oskusel (sh suurandmed), kriitilisel mõtlemisel, loovusel ja initsiatiivikusel, töötamisel kultuuriliselt mitmekülgses keskkonnas, teadmistepõhisel otsustamisel, eri valdkondade lõimimisel, eestvedamisel, muudatuste juhtimisel, coaching’ul ja mentorlusel.

Hariduslik ettevalmistus

Bakalaureusekraad arvutiteaduses, lisaks töökogemus, sertifikaadid, tasemeõpe ja täienduskoolitused

Hea teada

  • Nõudlus kvaliteedijuhtimissüsteemide ja -standardite alal kogenud spetsialistide järele on suur. Valdkonda sisenetakse siiski IKT-kvaliteedi analüütikuna. Kvaliteedijuhiks saamine eeldab 3-4 aasta pikkust töökogemust.
  • Vastutav/juhtiv IKT-kvaliteedijuht peab omama töökogemust ja sertifikaate, nt sertifitseeritud kvaliteediaudiitor (CQA), sertifitseeritud kvaliteediinsener (CQE), kvaliteedi/organisatsiooni tipptaseme sertifitseeritud juht (CMQ/OE).
  • Kvaliteedijuht, tase 7 kutsel on nõutav vähemalt kõrgharidus, kvaliteedijuhtimise alase tasemeõppe või täienduskoolituse läbimine ja töökogemus kvaliteedijuhtimise valdkonnas.
  • Vajadus pidevaks täienduskoolituseks.
  • Töötingimused. Töö on tavaliselt kontoris, kuigi organisatsiooni eri asukohtade külastamiseks võib olla vajalik reisida. Töö nõuab suurt tähelepanu detailidele ja oskust töötada pingeolukorras, et tähtaegadest kinni pidada. Töö võib hõlmata tundliku ja konfidentsiaalse teabega töötamist ning nõuab seetõttu suurt diskreetsust ja professionaalsust.
  • Karjäärivalikud: kvaliteedidirektor, IKT-osakonna juht (Chief Information Officer, CIO), protsesside juht (Chief Process Officer, CPO)
Rohkem lisainfot

Vajalikud oskused

Digitaalne kirjaoskusIseseisev kasutaja
Keeleoskuseesti keel C1, inglise keel B2
19Juhtimisoskused
  • 19Juhtimisoskused
    Meeskonna juhtimine
    Olukorra kaardistamine
    Strateegia väljatöötamine
    Näita veel (16)
    18Enesejuhtimisoskused
  • 18Enesejuhtimisoskused
    Mitmekesisuse austamine
    Juhistest ja nõuetest lähtumine
    Kvaliteedinõuete järgimine
    Näita veel (15)
    14Haldamisoskused
  • 14Haldamisoskused
    Küsimuste esitamine
    Teabe otsimine
    Konkurentide jälgimine
    Näita veel (11)
    12Lävimisoskused
  • 12Lävimisoskused
    Teabe sõnastamine
    Argumenteerimine
    Kirjalik eneseväljendusoskus
    Näita veel (9)
    12Hindamis- ja uurimisoskused
  • 12Hindamis- ja uurimisoskused
    Tegevusvaldkonna analüüs
    Tehniliste ja äriliste väärtusahelate analüüsimine
    IKT-turberiskide tuvastamine
    Näita veel (9)
    5Mõtlemisoskused
  • 5Mõtlemisoskused
    Analüütiline mõtlemine
    Kriitiline mõtlemine
    Terviklikult mõtlemine
    Näita veel (2)
    3Õpetamis- ja juhendamisoskused
  • 3Õpetamis- ja juhendamisoskused
    Mentoriks olemine
    Kootsimine
    Strateegiate koostamise nõustamine
    3Tehnilised oskused
  • 3Tehnilised oskused
    Promptimise täiustamine
    Tehisaru tööriista valimine
    Tarkvara testimine
    8Lisaoskused
  • 8Lisaoskused
    IKT-süsteemi puuduste tuvastamine
    Andmekvaliteedi kriteeriumide määratlemine
    Infoturbe strateegia rakendamine
    Näita veel (5)

    Töövaldkonnad

    Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia
  • Uuendatud: 4.11.2025

    Küpsised

    Lehekülg kasutab küpsiseid.