Ametid

Haridustehnoloog

Amet pakub huvi

Haridustehnoloog on digiinnovatsiooni, digikultuuri arendaja ja elluviija ning digitehnoloogia valdkonna tugiisik. Ta aitab leida parimad digilahendused, mille abil saab õppimist ja õpetamist ajakohastada. Haridustehnoloogi töö on loov ja innovaatiline, olles tänapäevases kooli‑ ja hariduselus väga olulisel kohal. Haridustehnoloog võib juhtida digiõppe projekte ning osaleda Eesti ja rahvusvahelistes koostöövõrgustikes. Haridustehnoloogi ülesanded on planeerida ja viia ellu kooli digiõppestrateegiat, hallata ja arendada õpikeskkondi, luua ülevaade töötajate digipädevustest ning arendada koolipere digipädevusi. Kuna tänapäeval on palju õppematerjale e‑keskkonnas, on haridustehnoloog see spetsialist, kes aitab õpetajatel õppematerjale e‑keskkondadest kasutusele võtta. Samuti toetab haridustehnoloog uute digitaalsete õppematerjalide koostamist ning digi‑ ja multimeediavõimaluste kasutamist õppetöös. Kõrgkoolis töötab nii haridustehnolooge kui ka õppedisainereid. Haridustehnoloogi rolliks on kooli digikultuuri arendamine ning akadeemilistele töötajatele haridustehnoloogia tugiteenuse osutamine. Mõned haridustehnoloogid haldavad ja arendavad koostöös IT osakonnaga ka õpikeskkondi ning toetavad õppejõudude ja üliõpilaste digipädevuse arengut. Õppedisainer toetab õppejõude õpiobjektide, e‑kursuste ja õppetegevuste kavandamisel nii, et õppimine oleks tulemuslikum ja huvitavam. Ühiskonnas laiemalt on haridustehnoloogide töö tulemusena rohkem nüüdisaja tingimustele vastavaid haritud pedagooge, õppejõude, koolitajaid ja koolilõpetajaid, sellega seoses suureneb ka meie inimeste konkurentsivõime nii kodusel kui ka rahvusvahelisel töö‑ ja ettevõtlusturul. Karjääriteel on võimalik jõuda teadustöö ja teiste haridustehnoloogide õpetamiseni. Samuti on võimalik erialast rakendust leida riigi tasandil hariduselu korraldades.

Töötajate arvu muutus

Stabiilne

Töötajate arv

175

Brutopalk

1950 €

Hariduslik ettevalmistus

Magistrikraad

Hea teada

  • Loov ja innovaatiline töö
  • Haridustehnoloogi on vaja igas haridusasutuses
  • Valmisolek enesetäiendamiseks ja muutustega toimetulek
  • Eeldab huvi reaalainete ja digimaailma võimaluste vastu
  • Töötingimused. Haridustehnoloog töötab siseruumis ning enamasti esmaspäevast reedeni tavapäraselt tööajal. Haridustehnoloogi töökeskkonnaks on enamasti kool (üldhariduskool, kõrgkool või kutsekool), lisaks ka lasteaed, huviharidus ja täiendusõppeasutused. Haridustehnoloogil võiks olla huvi reaalainete ja digimaailma erinevate võimaluste vastu. Samuti on oluline ka huvi õppetöö ja teiste õpetamise vastu. Pool tööajast möödub arvutiga töötades, samuti peab olema valmis kasutama uusi tehnoloogilisi lahendusi. Tema töövahendiks on arvuti ja õpivara, info‑ ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) vahendid ja programmid, e‑kursused jpm. Seega peab olema valmis end pidevalt täiendama ja arendama. Küllalt palju on ka suhtlemist, õpetamist ja koolitamist, seetõttu on oluline ka empaatiavõime. Põhikohaga haridustehnoloogi on vaja igas haridusasutuses. Olenevalt omavalitsusest ja selle võimalustest võidakse ametikoht luua mitme kooli peale või anda lisaülesandena mõnele õpetajale. Haridustehnoloogi palk oleneb kohalikust omavalitsusest või konkreetsest asutusest. Seega võivad palgad olla erinevad, sõltudes tööandja võimalustest. Samuti sõltub tööandjast puhkuse kestus, enamasti on see kas 56 või 35 päeva.
  • Karjäärivalikud: õppedisainer
Rohkem lisainfot

Vajalikud oskused

Digitaalne kirjaoskusIseseisev kasutaja
Keeleoskuseesti keel, inglise keel
18Õpetamis- ja juhendamisoskused
  • 18Õpetamis- ja juhendamisoskused
    Õpikeskkonna kujundamine
    Õppemetoodika väljatöötamine
    Digitaalse õppe kavandamine
    Näita veel (15)
    15Lävimisoskused
  • 15Lävimisoskused
    Suhete loomine ja hoidmine
    Kollegiaalsete suhete arendamine
    Kaasamine
    Näita veel (12)
    10Enesejuhtimisoskused
  • 10Enesejuhtimisoskused
    Empaatiline käitumine
    Kohanemisoskus
    Innovatsiooniga kohanemine
    Näita veel (7)
    6Juhtimisoskused
  • 6Juhtimisoskused
    Strateegia väljatöötamine
    Projekti plaanimine
    Projekti juhtimine
    Näita veel (3)
    6Haldamisoskused
  • 6Haldamisoskused
    Infosüsteemi sisu haldamine
    Kavade ja plaanide koostamine
    Tegevuskava koostamine
    Näita veel (3)
    6Tehnilised oskused
  • 6Tehnilised oskused
    E-õppekeskkonna projekteerimine
    Esitlustarkvara kasutamine
    Õppeinfosüsteemi kasutamine
    Näita veel (3)
    2Mõtlemisoskused
  • 2Mõtlemisoskused
    Loovmõtlemine
    Ideede genereerimine
    2Loovoskused
  • 2Loovoskused
    Disainimine
    Toote disainimine

    Töövaldkonnad

    Haridus ja teadus
    Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia
  • Uuendatud: 3.12.2024

    Küpsised

    Lehekülg kasutab küpsiseid.