Ametid

Bussijuht

Amet pakub huvi

Bussijuht juhib vähemalt 10 istekohaga sõidukit, vedades peamiselt inimesi ja nende pagasit turvaliselt lähtepunktist sihtpunkti, tehes seda kas regulaar‑ või tellimusveona. Enne sõitu kontrollib juht bussi seisukorda ja nõuetele vastavust ning suuregabariidilise pagasi olemasolu korral ladustab selle turvaliselt spetsiaalses pagasiruumis. Liinibussi juht jälgib sõidugraafikut, peatab bussi ettenähtud peatustes ning kui ette nähtud, siis müüb või kontrollib reisijate sõidupileteid. Linnaliinide bussijuhid kordavad oma marsruuti mitu korda päevas, samas kui asulatevaheliste liinide bussijuhid sõidavad tavaliselt ühe otsa sihtkohta ja tagasi, tehes lähiasulatesse ka lisareise. Tööpäeva lõpus arvutab bussijuht kokku läbisõidetud kilometraaži, müüdud piletite koguse ning saadud raha summa. Vajaduse korral koostab aruanded rikete ja õnnetuste kohta. Bussijuht peab olema liiluses väga tähelepanelik ja distsiplineeritud. Tal peab olema hea nägemine, kuulmine ja kiire reaktsioonivõime ning hädaolukorras peab ta olema võimeline reisijaid juhendama ja neile abi andma. Bussijuhid töötavad enamasti ühistranspordiettevõtetes, aga ka reisibüroodes või muudes suuremates organisatsioonides. Nad võivad olla spetsialiseerunud linna‑, linnalähi‑, linnadevahelistele või rahvusvahelistele kaugvedule, samuti nt töötajate või koolilaste veole. Väiksem osa bussijuhtidest on spetsialiseerunud muude teenuste pakkumisele peamiselt hõredama asustusega piirkondades, vedades nt toidu‑ ja tarbekaupu (kauplusebuss), raamatuid (raamatukogubuss), meditsiini‑ või iluteenuste tehnikat ja personali (mammograafiabuss, juuksuribuss, jalahooldusbuss) vmt.

Töötajate arvu muutus

Stabiilne

Töötajate arv

3700

Brutopalk

1600 €

Hariduslik ettevalmistus

Eelistatult kesk- või kutseharidus, lisandub ameti- või täienduskoolitus ning ettevõtte korraldatud vajaduspõhine väljaõpe

Hea teada

  • Kiiresti arenev ala
  • Vajalik on väga hea sõiduoskus
  • Oluline on hea klienditeenindusoskus
  • Enamasti pikad tööpäevad
  • Töötingimused. Bussijuhi tööpäevad võivad olla väga pikad, alates varahommikul ja lõppedes hilisõhtul. Mõnikord tuleb töötada ka öösiti, puhkepäevadel ja riigipühadel. Enamasti saab tööd teha paindliku graafiku alusel, kus pikad tööpäevad vahelduvad vabade päevadega. Seadus keelab roolis olla järjest üle kaheksa tunni. Tasustamine on valdavalt tunnitasupõhine, millele lisanduvad preemiad tulemusliku töö eest. Peamised soodustused töötajate motiveerimiseks on koolitused, mobiiltelefoni kasutamise võimalus ja ületunnitasu. Et suur osa tööpäevast möödub roolis, tuleks töövälisel ajal tähelepanu pöörata füüsise tugevdamisele ja üldvormile, et vältida istuvast asendist, vibratsioonist ja uste sagedase avamisega kaasnevast tõmbetuulest johtuvaid selja‑ ja kaelavalusid. Bussijuht kannab sageli bussifirma vormirõivaid.
  • Karjäärivalikud: linnaliinide bussijuht, maakonnaliinide bussijuht, kaugliinide bussijuht, turismibussi juht, koolibussijuht, mikrobussijuht
Rohkem lisainfot

Vajalikud oskused

Digitaalne kirjaoskusIseseisev kasutaja
Keeleoskuseesti keel B1, võõrkeel tööks vajalikul määral
41Enesejuhtimisoskused
  • 41Enesejuhtimisoskused
    Erapooletuse säilitamine
    Moraalinormide järgimine
    Teiste erivajadusega arvestamine
    Näita veel (38)
    14Tehnilised oskused
  • 14Tehnilised oskused
    Digikommunikatsioonioskus
    Erialase tarkvara kasutamine
    Töövahendite valimine
    Näita veel (11)
    13Haldamisoskused
  • 13Haldamisoskused
    Tingmärkide lugemine
    Kaardi lugemine
    Liiklusmärkide lugemine
    Näita veel (10)
    11Lävimisoskused
  • 11Lävimisoskused
    Sobiva õhkkonna loomine
    Suuline eneseväljendusoskus
    Suhtluse kohandamine
    Näita veel (8)
    6Käitlemisoskused
  • 6Käitlemisoskused
    Lasti kinnitamine
    Pagasi käitlemine
    Kaardi abil navigeerimine
    Näita veel (3)
    5Mõtlemisoskused
  • 5Mõtlemisoskused
    Kliendikäitumise analüüsimine
    Lihtne arvutamine
    Kütusekulu arvutamine
    Näita veel (2)
    2Juhtimisoskused
  • 2Juhtimisoskused
    Ajakavas püsimise tagamine
    Kliendikogemuse parandamine
    2Hindamis- ja uurimisoskused
  • 2Hindamis- ja uurimisoskused
    Teostatavuse hindamine
    Ohutusnõuete täitmise jälgimine
    2Heaolu tagamise oskused
  • 2Heaolu tagamise oskused
    Tööala korrashoidmine
    Ohutusvahendite kasutamine
    1Õpetamis- ja juhendamisoskused
  • 1Õpetamis- ja juhendamisoskused
    Kliendi juhendamine
    1Tervishoiuoskused
  • 1Tervishoiuoskused
    Esmaabi andmine

    Töövaldkonnad

    Logistika ja transport
  • Uuendatud: 19.5.2025

    Küpsised

    Lehekülg kasutab küpsiseid.