Ametid

Aineõpetaja

Amet pakub huvi

Aineõpetaja õpetab põhikoolis, gümnaasiumis ja kutsekoolis ühte või mitut õppeainet. Tema peamine eesmärk on tekitada õpilastes huvi ainevaldkonna vastu ning aidata neil luua seoseid õpitava aine ja päriselu vahel. Aineõpetaja toetab õpilaste arengut, lähtudes nende teadmistest ja oskustest, võimetest ja vajadustest. Ta kavandab iseseisvalt ja koos teiste õpetajatega õpitegevust ning õpetab ja kujundab toetava õpikeskkonna. Vajaduse korral nõustab ta õpilasi ja lapsevanemaid. Aineõpetaja teeb koostööd kolleegide, tugispetsialistide, lapsevanemate ja õppijatega.

Töötajate arvu muutus

Stabiilne

Töötajate arv

11 200

Brutopalk

2200 €

Hariduslik ettevalmistus

Magistrikraad ja õpetajakutse

Hea teada

  • Mitmekesine ja loominguline töö noortega
  • Vastutusrikas ja väärtustatud amet ühiskonnas
  • Head võimalused edasiõppimiseks ja enesetäienduseks
  • Pingeline töö
  • Töötingimused. Õppetöö toimub enamjaolt siseruumides. Õpiruum peab olema turvaline, hästi valgustatud ja värske õhuga. Õpetaja töötab õpilastega. Õpetaja tööaeg on tavaliselt argipäeviti, õpilaste juhendamist ja õpilasürituste korraldamist ning nendel osalemist võib ette tulla ka nädalavahetustel. Aineõpetaja üldtööaeg on seaduse järgi 35 tundi nädalas. Selle hulka kuulub nii töö õpilastega õpiruumis (kontakttunnid, mis on kooliti erinev – kokkuleppeliselt 18–24 tundi) kui ka tundideks ettevalmistamine, tagasisidestamine, ühisürituste ettevalmistamine jne. Õpetaja ametlik puhkus on 56 päeva, enamasti on see suvel, kui õpilastel on suvevaheaeg. Aineõpetaja töötab enamasti teismelistega. Töö võib olla vaimselt ja emotsionaalselt üsna pingeline ja väsitav, mistõttu peab ta lisaks õpilaste individuaalsele arengule ja heaolule pöörama tähelepanu ka iseenda vaimsele ja füüsilisele vormile. Aineõpetaja saab riiklikku töötasu. Töötasu alammäärad on kehtestatud valitsuse määrusega. Vastavalt kooli ja kohaliku omavalitsuse võimekusele võib õpetaja saada ka lisatasu klassijuhatamise, loovtööde juhendamise vmt eest.
  • Karjäärivalikud: kooli arendusjuht, õppealajuhataja
Rohkem lisainfot

Põhioskused

Digitaalne kirjaoskusIseseisev kasutaja
Keeleoskuseesti keel C1
24Enesejuhtimisoskused
  • 24Enesejuhtimisoskused
    Enesekehtestamine
    Teiste erivajadusega arvestamine
    Teiste vaimse seisundi märkamine
    Näita veel (21)
    15Õpetamis- ja juhendamisoskused
  • 15Õpetamis- ja juhendamisoskused
    Õpetamisstrateegia rakendamine
    Õpetamismeetodite rakendamine
    Projektõppe rakendamine
    Näita veel (12)
    9Lävimisoskused
  • 9Lävimisoskused
    Sobiva õhkkonna loomine
    Suhtlemisoskus
    Suuline eneseväljendusoskus
    Näita veel (6)
    7Tehnilised oskused
  • 7Tehnilised oskused
    Digikommunikatsioonioskus
    Veebiotsingu tegemine
    Õppeinfosüsteemi kasutamine
    Näita veel (4)
    2Mõtlemisoskused
  • 2Mõtlemisoskused
    Analüütiline mõtlemine
    Ainetevaheliste seoste loomine
    2Haldamisoskused
  • 2Haldamisoskused
    Suulise teabe kogumine
    Dokumentide koostamine
    2Hindamis- ja uurimisoskused
  • 2Hindamis- ja uurimisoskused
    Arenguvajaduse väljaselgitamine
    Teadmiste hindamine

    Töövaldkonnad

    Haridus ja teadus
  • Uuendatud: 3.12.2024

    Küpsised

    Lehekülg kasutab küpsiseid.