Ametid

Advokaat

Amet pakub huvi

Advokaat on jurist, kes aitab oma kliente õigustoimingutes neid nõustades, dokumente ette valmistades ning neid kohtus ja ametiasutustes esindades ja kaitstes. Ta võib osaleda eksperdina õigusaktide väljatöötamisel ning tal on õigus osutada riigi õigusabi. Advokaadid jagunevad vandeadvokaatideks ja vandeadvokaadi abideks. Vandeadvokaat peab tundma seadusandlust ja kohtupraktikat, andma kvaliteetset õigusabi ka keerukates õiguslikes vaidlustes, omama põhjalikke teoreetilisi ja praktilisi teadmisi praktiseeritavas õigusvaldkonnas. Ta peab suutma anda hinnanguid materiaal- ja menetlusõiguse küsimustes ning advokaadi kutsetegevust ja kutse-eetikat puudutavates küsimustes. Advokaat on õigusteenuse osutamisel sõltumatu. Ta peab oma töös juhinduma seadustest, Eesti Advokatuuri eetikakoodeksist, advokatuuri organite õigusaktidest, headest tavadest ja südametunnistusest. Tänapäeva keerulises õigusmaailmas ei saa advokaat olla hea asjatundja igas õigusvaldkonnas, mistõttu spetsialiseeruvad advokaadid sageli kindale valdkonnale: andmekaitse, äri-, asja-, ehitus-, EL-i, inim-, karistus-, keskkonna-, liiklus-, perekonna- vms õigus, intellektuaalomand, riigihanked jpm.

Nõudlus tööturul

Madal

Töötajate arvu muutus

Stabiilne

Töötajate arv

1500

Brutopalk

2800 €

Hariduslik ettevalmistus

Õigusalane magistrikraad ja advokaadieksam

Hea teada

  • Ühiskonnas hinnatud amet
  • Väga head karjäärivõimalused teistel õigusala ametikohtadel
  • Kasuks tulevad majandus-, rahandus-, IT-teadmised ning loomingulisus
  • Valmisolek olla tööaja suhtes paindlik
  • Väga pingeline töö, sageli seotud nõudlike tähtaegadega
  • Töötingimused: Advokaat töötab enamasti advokaadibüroo kontoris, aga ka kohtusaalis ja klientidega kohtumiseks mujal väljaspool kontorit. Ta korraldab oma tööaega iseseisvalt, kuid peab järgima ametliku vastuvõtuaja nõudeid. Töö on vaimselt pingeline ja vastutusrikas.
  • Karjäärivalikud: vandeadvokaat, vandeadvokaadi abi
Rohkem lisainfot

Vajalikud oskused

Digitaalne kirjaoskusIseseisev kasutaja
Keeleoskuseesti keel C2
31Enesejuhtimisoskused
  • 31Enesejuhtimisoskused
    Moraalinormide järgimine
    Teiste eest seismine
    Teiste õiguste kaitsmine
    Näita veel (28)
    25Haldamisoskused
  • 25Haldamisoskused
    Andmete dokumenteerimine
    Sündmuste dokumenteerimine
    Asitõendi dokumenteerimine
    Näita veel (22)
    16Lävimisoskused
  • 16Lävimisoskused
    Suhete loomine ja hoidmine
    Kirjalik eneseväljendusoskus
    Suuline eneseväljendusoskus
    Näita veel (13)
    11Mõtlemisoskused
  • 11Mõtlemisoskused
    Analüütiline mõtlemine
    Loogiline mõtlemine
    Kriitiline mõtlemine
    Näita veel (8)
    8Hindamis- ja uurimisoskused
  • 8Hindamis- ja uurimisoskused
    Teabe sünteesimine
    Andmete tõlgendamine
    Eksperthinnangu andmine
    Näita veel (5)
    6Õpetamis- ja juhendamisoskused
  • 6Õpetamis- ja juhendamisoskused
    Juhendamine
    Kliendi juhendamine
    Nõustamine
    Näita veel (3)
    3Juhtimisoskused
  • 3Juhtimisoskused
    Strateegia väljatöötamine
    Igapäevatöö planeerimine
    Tegevuste korraldamine
    2Tehnilised oskused
  • 2Tehnilised oskused
    Erialase tarkvara kasutamine
    Kliendisuhete haldamise tarkvara kasutamine
    1Heaolu tagamise oskused
  • 1Heaolu tagamise oskused
    Asjaajamisel toetamine
    13Lisaoskused
  • 13Lisaoskused
    Kohtumise juhtimine
    Juhtimisstiili kohandamine
    Meeskonna juhtimine
    Näita veel (10)

    Töövaldkonnad

    Õigus
  • Uuendatud: 13.8.2024

    Küpsised

    Lehekülg kasutab küpsiseid.