Ametid

Avaliku halduse juht

Amet pakub huvi

Kantsler koordineerib asekantslerite ja ministeeriumi struktuuriüksuste tööd, samuti ministeeriumi valitsemisalas olevate valitsusasutuste ja hallatavate riigiasutuste tegevust ning korraldab ministeeriumi asjaajamist. Kantsler on sageli nn sillaehitaja poliitikute ja avalikkuse ning poliitikute ja ametkonna vahel. Asekantsleri ülesanded on väljaspool ministeeriumi olevate huvirühmadega läbirääkimine ja ministeeriumi huvide esindamine nii Eestis kui ka välismaal, oma poliitika­valdkonnas visioonide loomine ja eesmärkide püstitamine ning oma valdkonnas olevate riigiasutuste tegevuse koordineerimine. Peadirektor juhib kas ametit, inspektsiooni või muud valitsusasutust, otsustab ja korraldab organisatsiooni pädevusse kuuluvate ülesannete täitmise ning vastutab asutuse tegevuse tulemuste eest. Peadirektor annab aru valdkonna eest vastutavale ministrile. Linnapea ja vallavanem juhivad kohaliku omavalitsuse üksuse tööd. Vallavanem või linnapea korraldab muu hulgas valla‑ või linnavalitsuse tööd ja valla‑ või linnavalitsuse istungite ettevalmistamist ning esindab omavalitsusüksust ja valla‑ või linnavalitsust. Vabaühenduse juht juhib avalikes huvides tegutsevat vabaühendust, näiteks mittetulundusühingut, sihtasutust, erialaliitu või seltsi, ning korraldab ja juhib koostööd partneritega era‑, riigi‑ ja kolmandas sektoris. Ta vastutab ühenduse eelarve, strateegia ja meeskonna eest. Avaliku halduse kesktasandijuht on näiteks avaliku halduse asutuse osakonna‑ või talitusejuht. Tema ülesanne on tagada, et osakonna ameti‑ või teenistuskohad on täidetud sobiva personaliga, ning neid arendada ja motiveerida. Lisaks eeldatakse kesktasandijuhilt üldjuhul ka mitmesuguseid spetsialisti teadmisi ja oskusi ning tegevuste juhtimist. Ta on tippjuhi või organisatsiooni allüksuse juhi partner oma vastutusala teemadel, millest tal on põhjalikud teadmised, ning ta oskab anda suuniseid nende korraldamiseks.

  • Töötingimused. Avaliku teenistuse juhte värvatakse Vabariigi Valitsuse määruse „Ministeeriumi kantslerile ja asekantslerile, Riigikantselei direktorile, ameti ja inspektsiooni peadirektorile ning määruses nimetatud teiste valitsusasutuste juhtidele esitatavad nõuded, nende värbamise ja valiku ning arendamise ja hindamise kord“ põhjal. Korras on sätestatud, et kandidaatidel peab olema teenistusülesannete täitmiseks piisav juhtimiskogemus, haridus ja võõrkeeleoskus ning tööks vajalikud kompetentsid, lähtudes Eesti avaliku teenistuse tippjuhtide kompetentsimudelist. Enamik avaliku teenistuse tippjuhte leitakse teenistuse seest ja sellele kohale asutakse tihti kesktasandijuhi kohalt. Mõningal määral tullakse avalikku teenistusse ka era‑ ja kolmandast sektorist. Kesktasandijuhtide puhul tavaline horisontaalne ja vertikaalne liikumine eri sektorite ja haldusalade vahel ning ka haldusala sees. Üha enam soodustatakse organisatsioonides avaliku halduse kesktasandijuhtide liikumist asutuse tippjuhiks.
  • Karjäärivalikud: keskastmejuht
Rohkem lisainfot
  • Uuendatud: 19.5.2025

    Küpsised

    Lehekülg kasutab küpsiseid.